Veel foto's met naam importeren (500+)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timotheus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
5
Hallo,

Ik dacht zelf dat het heel makkelijk zou zijn, foto's importeren met de naam van de foto.

Dit blijkt niet echt zo te zijn. Ik zal even in het kort uitleggen wat mijn bedoeling is, ik moet op mijn stage een smoelenboek maken voor 500+ mensen, en in de naam van de foto, staat de naam van de persoon. Ik wil dus eigenlijk de foto, met daarachter de naam (of daarvoor, maakt niet zo veel uit).

Nou zat ik zelf in excel te prutsen, alleen dit werkt nogal ingewikkeld met die macro's, dus mijn vraag is eigenlijk heel kort; Heeft iemand een programma waar dit wel makkelijk in kan, of een makkelijke oplossing voor excel? (Het liefst ook nog dat de foto's even groot worden als dat niet teveel gevraagd is)

B.v.d!

Tim
 
Zou je met het programma Irfanview geholpen zijn?
Kan batch rename en foto's aanpassen. en natuurlijk nog veel meer.
Kijk hier bij forum en dan handige software.
 
Zou je met het programma Irfanview geholpen zijn?
Kan batch rename en foto's aanpassen. en natuurlijk nog veel meer.
Kijk hier bij forum en dan handige software.

Bedankt voor de zeer snelle reactie!

Heb er even goed na gekeken, alleen volgens mij heeft dit programma geen optie om bijvoorbeeld zoals een excel een soort 'workspace' te hebben zodat je de namen naast de foto's kan zetten of heb ik dat mis?

Ik hoor graag van je!
 
Ik kwam op het idee omdat we deze collages kregen ScreenShot030.jpg

Die zouden gemaakt zijn met irfanview.
De persoon die ze maakte zie ik pas 12/13 mei weer om te vragen.
 
Dat is precies wat ik bedoel! Als iemand mij dit kan uitleggen zou het superfijn zijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet meer.

Het is met acces gemaakt. Maar met irfanview kan het ook.
Met Irfanvieuw zijn er eerst kleinere afbeeldingen gemaakt ivm de hoeveelheid data die eigenlijk overbodig is.
Met acces worden de namen aan de namen van de foto's gekoppeld en de kleine afbeeldingen (thumbs) ingelezen.
Met het formulierontwerp in acces, kan dan de zaak uitgedraaid worden.

Met irfanview moet de naam van het file de naam van de persoon worden.
Dan heetf irfanview een optie om die afbeeldingen met meerderen op een pagina te printen (4x9?) en het filenaam, dus nu de naam van de persoon, er onder te zetten.

Ik hoop dat dit je verder helpt
 
Ah kijk aan, had zelf nooit bij de print opties gezocht.. mijn dank is groot!

Mvg,

Tim
 
Zolang de dank maar niet verpletterend is......:eek:
 
Ik heb nog even een toevoeging, uiteindelijk heb ik het via Adobe Bridge gedaan. Hier kan je heel makkelijk via mapjes contact formulieren maken, met spacing, header, footer etc. Dit is hetzelfde idee als Irfanview, alleen wie weet heeft iemand hier ooit iets aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan