Videobanden digitaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RolandHaveren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2014
Berichten
1
Hallo mensen.

Ik ben nieuw hier, vergeef mij als ik iets vraag wat al duizenden keren van tevoren is gevraagd. Ik kon via de forum search geen bevredigend antwoord vinden.

Ik werk momenteel met Magix Red uw Video's om mijn videobanden te digitaliseren. Echter zijn de bewerkingsmogelijkheden daar te beperkt, mijns inziens. Ook ben ik niet geheel tevreden met de videograbber die Magix meelevert. Deze zorgt voor strepen over het beeld die op het origineel niet aanwezig zijn.

Hulp is zeer welkom! Het zijn videobanden met een grote emotionele waarde, die te zonde zijn om weg te laten rotten.

Heeft er anders iemand ervaring met digitaliseringsdiensten van Hema of Media Markt? Het lijkt mij zo riskant. Een video met grote emotionele waarde, waarvan geen backup bestaat, afgeven in een winkel. Wat als er iets mis gaat ;):
 
Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij.nl :thumb:

Normaal gesproken zou dit geheel goed moeten gaan. Heb je de mogelijkheid om hier een screendump te plaatsen?
 
Vraag verplaatst van Overige Software naar Beeldbewerking
 
Als leek heb ik deze klus 1x voor een familielid gedaan. Misschien dat mijn onkunde over het onderwerp de simpelheid opleverde waarmee ik het deed:

ik had : 1 harddiskrecorder met DVD lade, 1 ouderwetse videorecorder en een ultramoderne Samsung LED TV, heel veel videobanden en uiteindelijk 35 DVD 5's.

Gebruikte software ? n.v.t. 0 (geen dus).
Hoe gedaan : 2 scartkabels : 1 van de LED TV naar de hardiskrecorder en 1 scartkabel tussen videorecorder en harddiskrecorder.

Verder eigenlijk niets anders gedaan dan de videoband in de videorecorder stoppen en kiezen voor afspelen. In diezelfde seconde op de record/play toetsen gedrukt van de hardiskrecorder en de opname op harddisk gezet. Vervolgens de harddiskopname gekopieerd naar een DVD die in de harddiskrecorder werd gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ja gast0225, zo heb ik het ook ooit eens gedaan.
Als TS een hd recorder heeft kan ze het ook op deze manier doen.

Groeten Marcel
 
Tja, das idd een makkelijkere oplossing met een dvd recorder. Maar dan moet de ts daar wel over beschikken. Dat wordt niet vermeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan