Foto's onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
501
Hoi,

Met mijn digitale camera heb ik foto's gemaat en via de SD-card heb ik deze gekopieerd naar mijn PC (en laptop).
Echter: wanneer ik een foto doorstuur naar mijn smartphone en/of doorstuur naar een tablet, is deze onscherp.
Betekent dit dat de foto TE GROOT gemaakt is?
Vraag: hoe krijg ik dit in orde zodat de foto's zowel op PC, Laptop, Tablet en Smartphone SCHERP zijn?
 
De scherpte van een foto wordt bepaald door de kwaliteit van de opname. Als jij dus een perfecte foto schiet met je digitale camera en je stuurt deze door, dan zal de foto ook perfect moeten zijn. Wat is / was de bestandsgrootte van een foto die je op deze wijze hebt verwerkt?
 
De vraag is hoe stuur je ze door. Veel mailprogramma's verkleinen voor het doorsturen, mogelijk gaat daar iets fout.
Je kunt proberen via micro SD als je tablet en Phone dit ondersteunen.
 
sd-card, foto-bewerking, importeren etc.

Dank voor je reactie.
Ik heb de sd/card gebruikt )in laptop' en de foto´s aldus geimporteerd.
Is dat wat je bedoelt?
 
Dank voor je reactie.
Ik heb de sd/card gebruikt )in laptop' en de foto´s aldus geimporteerd.
Is dat wat je bedoelt?
Meeste tablets ondersteunen alleen Micro_SD, dus zou je de foto's van de PC via een adapter (gratis bij een micro-SD) op een micro-SD moeten zetten. Dan kan de micro-SD weer in de Tablet/Phone.

Soms werkt het niet om een Micro-SD als hij in de adapter zit, in de camera te gebruiken. Als dat wel werkt, zou je dus ook direct op Micro_SD kunnen opnemen.
 
foto's onscherp: vervolg

De grootte van de foto's is JPG, 3008 x 2000
Is dat sterk afwijkend?
 
Als jij in de verkenner kijkt naar de bestandsgrootte van een foto, dan staat daar een waarde in Kb of in Mb, maar niet 3008x2000.
 
op de pc zullen ze wel scherp zijn, voor mobiele app. moeten ze idd kleiner van formaat
 
@gast0225,
TS zal in een programma dat plaatjes kan weergeven deze gegevens zien, daar is niets mis mee.

@TS,
De grootte van het bestand is inderdaad afhankelijk van het formaat van de foto en de mate van compressie.
Probeer eens de foto's te verkleinen met IrfanView.
Maar als het goed is zal je Tablet de grote foto wel goed weer geven.
Vandaar dat ik de tip gaf hem er op te zetten met een Micro_SD kaartje

Wat je ook kunt doen is Google Drive of MS SkyDrive gebruiken.
Dus uploaden naar drive en dan downloaden op je tablet.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan