Het geluid van een video valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Een video bestand is opgenomen op een USB stick die aangesloten is op de laptop met Win XP.
Als nu de laptop verbonden wordt via S-video kabel op de Tv, valt het geluid na circa 30 minuten weg, terwijl de video blijft spelen.
Wie kan mij helpen, om toch die oude laptop met XP op deze manier te kunnen gebruiken?
Bedankt, Jirko
 
Probeer eens de nieuwste drivers te krijgen.
Ga daarvoor hier naar forum, handige software en zoek naar een programma met de drivers zoekopdracht.
 
Via s-video kan je geen geluid meesturen, die moet dan via een andere route.
Weet je zeker dat het geluid in de bron zelf niet wegvalt?
 
voor geluid heb je tulpstekkers nodig, een rode en een witte
 
Via s-video kan je geen geluid meesturen, die moet dan via een andere route.
Weet je zeker dat het geluid in de bron zelf niet wegvalt?

Hallo Jackall,
Bedankt voor je antwoord, die ik na mijn korte vakantie direct bekijken heb.
Jij hebt gelijk dat het geluid via een andere route gestuurd moet worden, wat ik uiteraard via een aparte kabeltje gedaan heb.
Bij het geluid op de laptop zelf heb ik die probleem niet. Via s-video en een audio kabel valt die geluid na ca. 30 minuten weg, terwijl de video door blijf draaien.
Na het resetten gaat het weer 30 minuten door.
Het blijft een raadsel.
Groetjes, Jirko
 
het geluid haal je dat van de hoofdtelefoon uitgang?
Als je alleen die aansluit, dus geen s-vhs, valt het geluid dan ook na een half uur uit?
En als je mp3's afspeelt, is het dan ook na dat genoemde half uur afgelopen?
 
het geluid haal je dat van de hoofdtelefoon uitgang?
Als je alleen die aansluit, dus geen s-vhs, valt het geluid dan ook na een half uur uit?
En als je mp3's afspeelt, is het dan ook na dat genoemde half uur afgelopen?

Hallo kostenzer,

Het geluid gaat via USB PnP Sound Device ver. 2.0.01.05 en audio kabeltje naar de Tv. Hoofdtelefoon uitgang werkt niet ivm de defecte soundkaart.
Zonder s-video aansluitng valt het geluid niet uit en bij mp3 afspelen ook niet.
 
Je sound device, is dat zoiets:
MM-ADUSB.jpg

of zoiets:
3d_sound_usb.preview.jpg

of....

Staat je soundkaart die kapot is uitgeschakeld in het bios?

Misschien toch de drivers eens updaten.
Kijk hierboven eens bij forum en dan bij handige software. zoek naar drivers en wellicht vind je iets dat drivers update.

Zou dat niet helpen zou je een nieuwe/andere sound device kunnen proberen.
Of zelfs overstappen op win 7. Is traag op zo'n oudere laptop, maar bij het afspelen van video's merk je daar niets van.

Tja, nu heb je een aantal mogelijkheden, elk met zijn consequenties.
Tijd gaat het je zeker kosten.
Laat horen of je verder gekomen bent.
 
Je sound device, is dat zoiets:
Bekijk bijlage 211609

of zoiets:
Bekijk bijlage 211611

of....

Staat je soundkaart die kapot is uitgeschakeld in het bios?

Misschien toch de drivers eens updaten.
Kijk hierboven eens bij forum en dan bij handige software. zoek naar drivers en wellicht vind je iets dat drivers update.

Zou dat niet helpen zou je een nieuwe/andere sound device kunnen proberen.
Of zelfs overstappen op win 7. Is traag op zo'n oudere laptop, maar bij het afspelen van video's merk je daar niets van.

Tja, nu heb je een aantal mogelijkheden, elk met zijn consequenties.
Tijd gaat het je zeker kosten.
Laat horen of je verder gekomen bent.
 
Hallo Kostenzer,
Eindelijk is het zo ver. Jij had gelijk, het heeft inderdaad tijd gekost. Heb van alles geprobeerd wat je mij geadviseerd hebt en nog veel meer. Toen had ik ook nog de synchronisatie probleem - het geluid was sneller dan de video streaming. Met een achtergrond idee van dat het geluid sneller is heb ik alle versnellingen uitgeschakeld en BINGO. Alle problemen opgelost. Begreep niet goed waarom.
Was erg blij met je nuttige tips en aanmoediging om van alles te proberen. Mijn dank er voor, daar had ik wat aan.
 
Mooi dat je er uit bent.

Ja het heet niet voor niets HelpMij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan