Geen netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
317
Beste mede helpmijers..

Ik zit met het volgende probleem,

Een jaar geleden een pc laten samenstellen en nu de eerste keer alles er af willen halen en windows7 overnieuw erop. Nu heb ik het volgende, hij vind geen ethernet-controller, geen pci simple communications-controller, geen sm- buscontroller en geen USB-controller..
Ik vermoed dat er drivers geïnstalleerd moeten worden maar aangezien ik geen internet heb kan ik niet zoeken, nu is mijn idee om de drivers bij een vriend te gaan downloaden en op stick te zetten. Maar ik weet helemaal niet welke ik moet hebben, hoe kom ik erachter welke ik moet hebben?
Ik moet namelijk meer dan 10 km rijden naar diegene en kan niet op en neer blijven rijden...
Of is er misschien een andere mogelijkheid?

Hoop dat jullie me kunnen helpen..

Groet Ger
 
Heb je geen doos met daarin een berk boekjes en dvd's gekregen? Daar zit waarschijnlijk ook een dvd bij van je moederbord, met daarbij alle stuurprogramma's en hulpprogramma's. Des noods kun je via een andere computer alle stuurprogramma's voor het moederbord in je pc downloaden, en deze via een usb-stick of dvd'tje overbrengen naar je pc.

en 10 kilometer is maar een minuut of 25 fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Nee heb geen cd/dvd.... Maar volgens mij weet ik nu wel welk moederboard...
 
en 10 kilometer is maar een minuut of 8 fietsen.

Inderdaad, zo lang je tenminste een gemiddelde snelheid weet te fietsen van 75 km/h :S

@rasger,
Je hoeft in principe alleen de driver van je netwerkkaart te halen, daarna kan je zelf weer het internet op met je eigen pc en rustig verder zoeken.
 
download slimdrivers via een andere pc en zet het op een usb dan ff uit laten voeren en alles downloaden :)
 
download slimdrivers via een andere pc en zet het op een usb dan ff uit laten voeren en alles downloaden :)
Dit zal niet gaan omdat hij daar een internet verbinding voor nodig heeft, om updates van drivers te downloaden. Verder ben ik bang dat drivers op een USB stick zetten ook niet gaat omdat je aangeeft dat hij zijn usb-controller drivers ook mist. In dat geval even je netwerkkaart driver op een cd'tje branden.
 
Hoi

Ik kreeg bezoek, vandaar dat ik nu pas kijk.

In de bios kon ik zien welk moederboard ik heb, en heb met de ipad even gekeken voor drivers.
Op de (asus)site kan ik onder vermelding van dat moederboard 7 Lan drivers vinden. Nu weet ik niet welke ik moet hebben maar als ik ze alle 7 ga downloaden dan zou het toch goed moeten komen? Ben er iig optimistisch over ☺️

Jongens bedankt voor jullie reacties! Ik kijk of het allemaal werkt, zo ja dan sluit ik dit topic.

Nogmaals thnx, groet Ger!
 
Even voor de volledigheid (al denk ik idd dat het goedkomt).
Vraag 1 is: waar gaat je internet je computer binnen?. Is dit rechtstreeks op je moederbord of via een insteekkaart/usb-apparaat.
Vraag 2: wat is merk en type van het appraat (dus moederbord of die insteekkaart/usb-apparaat.

Ga vervolgens naar de site van de fabrikant en download de driver.
Als je twijfelt over welke je moet hebben. Het beste is om latijd de meest recent te nemen geschikt voor je besturingssysteem. Houd daarbij rekening met het verschil tussen bijv. Windows 7 32bits en Windows 7 64bits (geld ook voor windows vista en windows 7). Als er verschillende drivers voor het zelfde besturingssysteem bestaan dan kies je de meest recente (hoogste versie nummer of meest recente publicatie datum)
 
@OldIke

Dankje voor je reactie! De netwerkverbinding zit direct op het moederboard en het is een 32bit, ik heb de LANdrivers gevonden.
Zit nu wel met het volgende :) die vriend van mij kan niet branden dus ik wil er met een usb-sticks naartoe.. Maar denk net.. De USB-adapter doet het bij mij ook niet lol..
Wacht maar ff tot morgen dan is mij zus thuis, ga ik het bij haar branden :)

Thnx voor het meedenken! Greetz Ger
 
Hmm dacht ik dat ik morgen er wel uitkwam.. Maar volgens mij zit er ook geen chipset-driver op mijn pc.. (Weet ik eigenlijk wel zeker) die driver moet ik ook van dezelfde site downloaden waar ik de lan-driver download? Of komt die chipset-driver niet op het moederbord?
 
Ik ben het eerlijk gezegd niet eens met TheKnight.

In het meest basic geval zal er een chipset driver nodig zijn voordat een lan-driver gaat werken. Echter, de onderdelen van de chipset driver die van belang zijn om de lan driver te laten werken zijn in 99% van de gevallen al in windows geinstalleerd. Van de andere fabrikanten wordt dit meegeleverd met de lan-driver.

Dus officieel als je het volgens het boekje doet hoort de chipset eerst geinstalleerd te worden. Maar in de praktijk is dat eigenlijk achterhaald en ondervangen door de moederbord fabrikant en windows.

Het zou een ander verhaal zijn als je bijv. linux zou gebruiken.
 
Ik ben het eerlijk gezegd niet eens met TheKnight.
...
Het zou een ander verhaal zijn als je bijv. Linux zou gebruiken.
En ik niet met jou... de huidige Linux versies herkennen bijna alles out of the box..
Voor de pc van mijn zwager heb ik NUL drivers hoeven na te installeren... dus das een beter resultaat dan met iig de Windows pc hier...
PS: het is trouwens wel apart dat Win7 dit niet herkent, mijn ervaring is dat het beter gaat dan bijv met XP.
 
Jongens, jongens, wat een reacties! Hartstikke bedankt hiervoor!! Geweldig!!

Ik ga dadelijk naar mijn zus om de LAN-driver te downloaden, tevens kijk ik of ik de chipset driver kan downloaden.
Er staan heel wat drivers op de site als ik ze nu eens allemaal download en op cd zet, dan zou de pc ze toch zelf moeten vinden?
Ik heb een asus moederbord, Met 32 bit windows7, http://www.asus.com/Motherboards/P8H61M_LEUSB3/HelpDesk_Download/
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er maar niet uit... Ik heb alle LAN en chipsetdrivers die in de vorige link te vinden waren op cd gebrand bij mn zus en nu dus thuis in de PC gestopt. Hoe krijg ik deze geïnstalleerd?

Aangezien ik een NOOB ben wat dat aangaat, ben ik maar wat gaan proberen, ik duwde in alle mappen op de exe- bestanden, hier kreeg ik een melding dat het zipbestanden waren, deze dus uitgepakt en weer op de exe-bestanden gedrukt.
Soms gaf hij melding dat hij .ini niet kon vinden maar af en toe installeerde hij ook.

Op het moment geeft hij alleen nog maar een geel uitroepteken bij de ethernet-controller en bij de USB-controller. De beide andere niet meer... Dus volgens mij iig iets opgelost..

Wat moet ik doen om alles goed geïnstalleerd te krijgen? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor reacties!

Groet Ger


P.S. Ik heb net ontdekt dat als ik in apparaatbeheer de rechtermuisbutton duw en dan "stuurprogramma's bijwerken".. Dat ik dan op mijn computer kan zoeken naar drivers, als ik zoek op de cd dan vind ie echter niks...
Als ik nu voor de optie kies: ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer, en ik ga hier naar netwerkadapters dan vind ik een conceptronic 54Mbps USB-adapter.... Kan het zijn dat ik geen adapter op het moederboard heb en dat ik voor deze adapter software moet downloaden bij mn zus??
 
Laatst bewerkt:
conceptronic 54Mbps USB-adapter
Hmm heb je dus een draadloze USB adapter? Dat heeft niks met je moederbord te make.. die moet je bij conceptronic downloaden....
Maar waarom sluit je hem niet via de LAN kabel aan?
Of staat ie uitgeschakeld?
Eea loopt nu door elkaar nu je die USB adapter erbij hebt...
 
Dankje voor je reactie André!

Pff nu snap ik niks meer... Ik wil niet draadloos
Dus die conceptronic doet er in feite niet toe?
Hmm het vervelende is dat ik nu alle gele uitroeptekens weg heb, behalve van de LAN-adapter..
Enig idee hoe ik die driver moet instaleren?

Begin langzaam n beetje hopeloos te worden, telkens op en neer voor drivers te branden terwijl je niet weet welke je moet hebben schiet niet op :(
 
Ik heb de adapter al een paar keer verwijderd en opnieuw erop gezet.
Scannen met die programma's gaat helaas niet omdat er geen internetverbinding is :(
Kan ik misschien ergens in het systeem info vinden over welke LAN ik precies heb?
Op de asus site staan trouwens 9 drivers voor LAN. Deze heb ik allemaal gebrand hier liggen maar ik krijg ze niet geïnstalleerd. Hoop dat je enig idee hebt hoe ik verder kan komen. fijn dat je meedenkt!
 
Kun je niet via een micro sd kaartje vd telefoon de invenatarisatie software downloaden en dan overzetten via een card reader?
Je moet nu echt weten wat erin zit.. anders blijft het teveel trial en error.

PS: heb je die drivers als admin geïnstalleerd? R-muis installeren als admin...
 
Laatst bewerkt:
Nee niet als admin geïnstalleerd, dat ga ik nou eens proberen. Ik rijd daarna eerst eens na een vriend om zijn laptop te lenen, lijkt mij een beter plan :)

Die links die je gaf... Als ik die op die laptop download en dan brand om naar mijn pc over te brengen, hebben die dan geen internet nodig om te kijken welke onderdelen erin zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan