Xp machine geen netwerk meer, ipconfig /all werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
Mijn trouwe XP PC (XP prof versie 5.1.2600) heeft na een aantal problemen geen netwerk en internet toegang meer.
De problemen bestonden uit schijf beschadigingen en virus.
Deze zijn beide opgelost de eerste met Fdisk en de 2e door de schijf uit te bouwen en via USB aan een andere pc te
hangen en grondig door meerdere antivirus en spyware pakketten te scannen.
Hij start weer op, excel, office en andere geinstalleerde software werkt weer bijna als vanouds.

Alleen heb ik geen netwerktoegang meer en ik krijg het maar niet aan de praat.
Als ik ipconfig /all uitvoer krijg ik als enige antwoord: Windows IP-configuratie, thats it
dus zonder de gebruikelijke lijst met ip nummers en andere netwerkinfo.

Wie helpt me serieus door de problemen heen en weer op het netwerk met deze pc?
ik ben geen pc nerd dus graag een beetje simpel als het kan :)

Bert
 
Wordt de netwerkadapter nog weergegeven (eventueel met geel uitroepteken) in Apparaatbeheer (Start → Uitvoeren → devmgmt.msc)?
 
(aansluitend op de vraag van Tobia) en wordt de netwerkverbinding ook weergegeven in Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Indien ja, en erop rechtsklikken -> Eigenschappen levert op dat Internet-protocol (TCP/IP) er staat én is aangevinkt, probeer dan het volgende:
a. Dubbelklik op dat Internet-protocol (TCP/IP) en kijk of alles op Automatisch verkrijgen staat (ip-adres én DNS-servers). Indien dat niet het geval is, zet het voor beiden aan.
b. Indien bij a. alles goed stond, reset de TCP/IP stack:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
In het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Herstart daarna de pc en kijk of ipconfig dan wél wat weergeeft (oftewel: Dat het probleem mogelijk is opgelost ook).

Tijs.
 
Wordt de netwerkadapter nog weergegeven (eventueel met geel uitroepteken) in Apparaatbeheer (Start → Uitvoeren → devmgmt.msc)?

Er staat oa: (alles zonder kruisjes of uitroeptekens)
Intel (R) PRO/1000 CT network connection
Intel (R) PRO/1000 CT network connection - avast! firewall NDIS filter miniport
WAN minipoort (IP) - avast! firewall NDIS filter miniport
WAN minipoort (IPX) - avast! firewall NDIS filtert miniport
 
Zie mijn posting van 23:45
Levert dat ook niets op, dan zou ik tijdelijk avast deïnstalleren (ik heb het niet zo op anti-virus/firewall die zich als een netwerkkaart presenteert), herstarten en dan nog eens kijken of het probleem er is.

Tijs.
 
(aansluitend op de vraag van Tobia) en wordt de netwerkverbinding ook weergegeven in Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Indien ja, en erop rechtsklikken -> Eigenschappen levert op dat Internet-protocol (TCP/IP) er staat én is aangevinkt, probeer dan het volgende:
a. Dubbelklik op dat Internet-protocol (TCP/IP) en kijk of alles op Automatisch verkrijgen staat (ip-adres én DNS-servers). Indien dat niet het geval is, zet het voor beiden aan.
b. Indien bij a. alles goed stond, reset de TCP/IP stack:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
In het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Herstart daarna de pc en kijk of ipconfig dan wél wat weergeeft (oftewel: Dat het probleem mogelijk is opgelost ook).

Tijs.

Precies gedaan wat je hebt beschreven, ipconfig geeft weer normaal antwoord....enne er is weer internet verbinding:thumb:

Avast (licence) ging updaten en er kwamen toch nog weer virus waarschuwingen waaronder:
updatemobogenie.exe en nog een bestand wat in de kluis is geplaatst door Avast.
nu wordt er een opstartscan uitgevoerd, voordat windows start, door avast.

Het resultaat laat ik nog ff weten.
 
Ok, ter aanvulling, FYI:

Die Intel (R) PRO/1000 CT network connection - avast! firewall NDIS filter miniport e.d. die ken ik & is op zich een integer onderdeel van Avast! dat zich installeert als na de installatie van de Free-versie per ongeluk de Trial-versie word aangeklikt.
Waartoe het precies dient, is me nooit duidelijk geworden, maar ik neem aan dat het backup/nood-voorzieningen zijn om Avast! bij te werken. Soms levert het problemen op, zie dit onderwerp (link naar oplossing):

http://www.bleepingcomputer.com/for...nect-to-internet-even-in-safe-mode/?p=3246145

P.S: Aanvulling Avast!-forum:

https://feedback.avast.com/responses/rc1-avast-firewall-ndis-filter-miniport-error#comment-2915
 
Laatst bewerkt:
Precies gedaan wat je hebt beschreven, ipconfig geeft weer normaal antwoord....enne er is weer internet verbinding:thumb:

Avast (licence) ging updaten en er kwamen toch nog weer virus waarschuwingen waaronder:
updatemobogenie.exe en nog een bestand wat in de kluis is geplaatst door Avast.
nu wordt er een opstartscan uitgevoerd, voordat windows start, door avast.

Het resultaat laat ik nog ff weten.

Nu hier dan het resultaat:
Toch nog Veeeeel rommel gevonden bij de opstartscan van Avast.
PC is weer in orde, internet is er ook weer, mail kan weer worden opgehaald.
Dank iedereen die hieraan heeft bijgedragen.
 
Zet ajb de vraag nog even op opgelost.

Verder: Graag gedaan.

Tijs.
 
Kan rechts onderaan je startposting of klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Moet je wel ingelogd zijn op het forum.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan