Hoe converteer ik een mpg videobestand naar een MP3 audiobestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
124
Ik heb al verschillende pogingen gewaagd om software te downloaden maar niks lijkt te lukken.
Ik zou graag een videobestand afkomstig van een fotocamera met een extensie mpg willen converteren naar een audio MP3 bestand.
Welke software kan dat, liefst gratis. Maar wel veilig zonder spyware.

Bij voorbaat dank.
 
.mpg is video, .mp3 is audio.
Converteren zal dus lastig worden.
Enige optie is rippen en ik denk dat dit zelfs met Windows Mediaspeler mogelijk is.
 
Misschien simpele vraag maar hoe kan ik rippen?
Ik weet wel wat het is, als ik een cd opstart dan krijg ik deze optie. Maar steeds als ik deze video opstart dan zie ik nergens deze mogelijkheid. Mediaplayer start uiteraard automatisch de video op, hoe moet ik dan rippen?
Kan iemand mij helpen hoe ik een MP3 kan maken van deze mpg?
 
Misschien simpele vraag maar hoe kan ik rippen?
Ik weet wel wat het is, als ik een cd opstart dan krijg ik deze optie. Maar steeds als ik deze video opstart dan zie ik nergens deze mogelijkheid. Mediaplayer start uiteraard automatisch de video op, hoe moet ik dan rippen?
Kan iemand mij helpen hoe ik een MP3 kan maken van deze mpg?

Inmiddels heb ik het opgelost!!!
Na een hoop ellende en slechte software met hijack spyware, pfffffffffffffffff, heb ik nu een heel simpel en veilig, super licht programmaatje gevonden!
De doorzetter die wint. En ik ben blij dat ik het zelf nog heb gevonden!

Ik wil er ook anderen mee helpen. Ga naar

http://www.nchsoftware.com/prism/index.html

en download daar Prism Video File Converter. Het werkt fantastisch.
 
Bedankt voor de tip!

Ik vergeet te melden dat het wel gratis te downloaden is, maar zoals alle goed werkende software is het in eerste instantie shareware.
Er is echter wel een gratis versie. Als je het niet meteen kunt vinden zoek dan even op Free Prism Video File Converter!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan