kan geen emails sturen aan Google support met mijn Yahoo account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Mijn YouTube account moet verplaats worden en hiervoor wil Google support een bevestiging van mijn yahoo account dat erbij hoort. probleem is alleen dat mijn emails die ik vanuit yahoo stuur gewoon niet aankomen, ik krijg ook geen error bericht ofzo. Kan wel gewoon met Hotmail met ze mailen maar dat accepteren ze niet aangezien dat niet het gekoppelde adres is.

Kreeg dit bericht van Yahoo:

If your emails aren't being received by Yahoo Mail accounts, here's information that should help you understand why this is happening.
Why you're seeing this error
Your message wasn't delivered because Yahoo was unable to verify that it came from a legitimate email sender.
Your email failed one or more of the following industry-wide authentication checks that Yahoo uses to verify emails are truly sent from the domains they claim to originate from. Click an authentication method's link below to learn more.

DKIM (Domain-Keys Identified Mail)
SPF (Sender Policy Framework)
DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance)

These standards are designed to eliminate an email user’s exposure to potentially fraudulent and harmful messages and have been adopted by all major email providers and many technology companies.
We recently changed our DMARC policy to proactively protect our users from increasing email spam that uses Yahoo users’ email addresses from other mail servers. This is an important step to secure our users’ email identities from being used by unauthorized senders. It also interferes with some long-standing uses of identities that are authorized by the user but not verifiable.
By publishing a “p=reject” record, Yahoo tells other DMARC compliant systems to reject mail from Yahoo users that isn’t genuinely originated from a Yahoo server. This affects only mail with Yahoo addresses on the From: line, like this:
What you can do
In almost all cases, we recommend that you switch to sending mail from your own domain. For mailing lists, also known as "listservs," you should change your sending behavior by adding the mailing lists’ address to the "From:" line, rather than the sender’s address. Also, enter the actual user/sender address into the "Reply-To:" line.
You can also change your email client's "send as" settings to use Yahoo SMTP servers. Consult with your third-party email client's help pages, or FAQs, for information on how to change these settings.
Want more info? Visit our Yahoo Mail Tumblr page to learn more about this policy change and what you can do to address sending issues to Yahoo Mail addresses.

You can find some extra information about this (and other Yahoo products) through Yahoo Help Central.


Kreeg deze error in mijn Yahoo mailbox toen ik Google support eens via het contactformulier probeerde te bereiken:

550-5.7.1 Unauthenticated email from yahoo.com is not accepted due to domain's
550-5.7.1 DMARC policy. Please contact administrator of yahoo.com domain if
550-5.7.1 this was a legitimate mail. Please visit
550-5.7.1 http://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about DMARC
550 5.7.1 initiative. s46si1506107eeg.45 - gsmtp

Ik snap er helemaal niks van, heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos? Ik gebruik gewoon de mailbox op internet voor het ontvangen en versturen van emails met Yahoo, ik zie echt geen settings die van enige invloed zouden kunnen zijn...
 
Bedoel je dat je webmail van Yahoo gebruikt, dus niet je Yahoo mail vanuit een mailprogramma (outlook, thunderbird etc.) benaderd/gebruikt?
En is het een @yahoo.com e-mailadres of een @<zelfbedacht>.nl e-mailadres van waaruit je stuurt?

Vanuit webmail zou ik geen probleem verwachten, als het maar een echt yahoo e-mail adres is??

Zie het GROTE belang van vraag a.:
We recently changed our DMARC policy to proactively protect our users from increasing email spam that uses Yahoo users’ email addresses from other mail servers.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik gebruik webmail van Yahoo: mijnnaam@yahoo.com

Ik snap er geen donder van, mijn emails komen gewoon niet aan bij Google support terwijl ik verder gewoon iedereen kan mailen!
 
Lijkt mij dan dat Yahoo zélf zijn zaken niet op orde heeft, want mails die via hun eigen (webmail-)webservers verstuurd worden zouden DMARC compliant moeten zijn.
Zie ook dat Yahoo zelf ook DMARC als beleid ondersteund.

Tsja, nu heb je een probleem dat niet jij maar Yahoo zelf moet gaan oplosssen. Je zou Customer Care kunnen contacteren met je klacht.
Alternatief zou zijn om tóch een mailprogramma te gebruiken en dan via die manier mail te versturen. Handigste is om een IMAP account in te stellen, zodat de ingekomen mail op de server blijft staan. Instellingen: hier
Hopelijk zijn díe (uitgaande) mailservers wél DMARC compliant (wat de webmail servers klaarblijkelijk niet zijn).

Tijs.
 
Ik heb nu Thunderbird geinstalleerd en nogmaals de mail verstuurd. Heb nog geen reactie.

Heb ook aan mezelf een mail gestuurd ermee en kreeg deze waarschuwing:

Onderdelen van dit bericht zijn ter beveiliging geblokkeerd.
Inhoud weergeven|Ik vertrouw mijnnaam@yahoo.com, inhoud altijd weergeven

Doorgaans krijg ik nooit dit soort meldingen boven andere mails...
 
Zonder inzicht in wat er in die mail staat is het koffiedik kijken.
Staan er (bijv.) een 'handtekening' in met (extern gelinkte) plaatjes etc. dan zou ik dergelijke mails verwachten.
Ook als in de mail zelf extern gelinkte plaatjes etc. staan.

Gewoon een kort mailtje met test als onderwerp en test als berichtinhoud (zonder plaatjes, bijlagen etc.) naar jezelf verstuurd, dan zou ik een dergelijke melding niet verwachten.

Tijs.
 
Ja inderdaad als titel "hoi" en als bericht "hoi" verder niks, ook geen handtekening ofzo en toch zo'n bericht. Ik snap het echt niet.
 
Laten we maar afwachten of Google nu alsnog met een (fout-)melding komt.

Tijs.
 
Mijn virusscanner Avast verstuurd op een of andere manier met Thunderbird een signature zie ik:

---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus-bescherming actief is.
http://www.avast.com

Misschien is dit wel wat het probleem veroorzaakt? Hoe zet ik dit uit?
 
Dit is ver verwijderd van je eigenlijke vraag én is iets dat je (m.i.) zelf had moeten uitzoeken.
Even googelen (1 minuut werk) levert de volgende ENG instructie op:
Avast beheerscherm > Settings > Active Protection > Mail Shield > Settings (the cog wheel) > Behavior - General section and uncheck the options you don't want.
De optie waar het blijkbaar om gaat: Insert note into clean message (outgoing).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan