Pinnacle heeft moeite met geluid van sommige mpeg's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik capture soms van het beeldscherm en die mpg's willen niet normaal doen in Pinnacle. De versie maakt niet uit.
Nu had ik een wtv met ffmpeg omgezet, en die doet net zo gek. Geluid loop uit de pas, maar nog een keer proberen en het gaat weer.
Alleen na renderen klopt er niets meer van (geluid loopt gigantisch uit de pas).
Opvallend is dat tijdens het renderen het geluidsspoor soms even weg is. Bij andere files heb ik dat niet.

Ik heb een oplossing gevonden, maar ik zoek een betere (logischer).
Als ik Total VideoConverter een DVD laat maken van de file en die DVD importeer in Pinnacle, dan gaat het goed.
Dus er is wat met de mpg file. (TVC corrigeert dat blijkbaar).
Dus de vraag is:

Hoe kom ik er achter wat en waarmee corrigeer ik het.
 
Lang geleden dat ik zoiets met Pinnacle deed ( beeldscherm chapture enzv. ! ) nu doe ik bijna alles met Camtasia Studio 8 oof ev. met ook FastStone Capture ... ( ik zeg maar wat :( ) ...
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is niet het capturen, maar het naderhand bewerken dat fout gaat.
En dat is dus ook het geval bij een mpg die ik maak via ffmpeg.
Bij het afspelen (geeft niet welke player ik gebruik) is het geluidsspoor synchroon, maar in Pinnacle gaat het fout.
Ik heb 14, 15 en 17 en allemaal hebben ze dit probleem.
 
:confused: Zou je nie met Camtasia Studio dan ev. willen proberen ?? misschien lukt dan ?? ik heb geen problemen met geluid of met geluid te bewerken of afspelen via Camtasia zelf ( Produce and Share ! ) ... enzv.

ScreenShot007.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waar het om gaat is dat beeld en geluid verbonden blijven. Op moment dat jij beeld en geluid als 2 bestanden gaat verwerken verdwijnt die sync.
Je truuk om er een DVD van te maken is een hele slimme, want hierin blijven beeld en geluid gelinkt.

Wat je nog kunt proberen voor een beter resultaat is:
- keyframes plaatsen op elke frame
- capturen in een andere codec die minder rekenkracht vraagt (zoals DNxHD)
- Probeer eens een andere Samplerate, 48 Khz ipv 44.1. Khz
(Dit soort gegevens vindt je in de uitgebreide instellingen van veel videoprogramma's)

Professionals capturen dit soort dingen met hardware, bijv. van Black Magic of Grass Valley, of een ouderwetse videorecorder.
Die zorgen voor de Audio/Video sync.

DNxHD codec (maar let op, hierdoor krijg je veel grotere bestanden): http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/download/Avid-Codecs-LE-2-3-9
 
volg het nog niet

Hallo vandahl,

Ik volg het nog niet. je hebt het over twee bestanden, maar ik heb geen probleem met video en geluid apart.
Althans niet in Pinnacle. Ik heb het idee dat Pinnacle de mpg splitst in een video en een audio stream.
Dat gaat meestal goed, maar bij sommige mpg's niet goed.
Wat ik niet volg is dat in Pinnacle je als het geluid uit de pas loopt, dit weer synchroon loopt na stoppen en opnieuw starten (play).
Dus je denkt dan hij kan het wel, maar na renderen is het hommeles. En waarom is het geluid wel synchroon in WMP, CMPL of welke dan ook.
Dat er iets is met de mpg's blijkt ook uit het feit dat je geen thumnail krijgt in verkenner.
Welke codec jij bedoeld is me nog niet helder. En hoe ik een keyframe zou moeten maken, dat zegt me niets.

Alvast bedankt voor de moeite die je neemt.

Eric.
 
Ik was even druk, en kan geen PM versturen..

Het is zoals ik het zeg.. Je hebt in een programma als Pinnacle studio een 'playback engine' die voor de sync zorgt, maar op het moment dat je gaat bewerken en renderen, wordt er gewerkt met 2 verschillende streams, audio en video. en die 2 streams volgen hun eigen timing. Zo doet elk video-bewerkingsprogramma dat.


Die codec kun je installeren op je computer, en de opties voor DNxHD verschijnen dan in de codec keuzes van bijv. Pinnacle Studio.
Keyframes worden automatisch aangemaakt bij het maken vd videofile. Door er meer te plaatsen, op elke frame, kan er een betere sync worden gemaakt.
Alhoewel, ik lees ook verhalen van mensen die juist minder keyframes plaatsen, en daarmee sync problemen konden oplossen.

Te hoog inschatten: Ja, dit soort technische videokennis gaat voorbij consumenten niveau. En je bent niet de enige; het internet staat vol met verhalen over sync problemen.
 
Ik was even druk, en kan geen PM versturen..

Het is zoals ik het zeg.. Je hebt in een programma als Pinnacle studio een 'playback engine' die voor de sync zorgt, maar op het moment dat je gaat bewerken en renderen, wordt er gewerkt met 2 verschillende streams, audio en video. en die 2 streams volgen hun eigen timing. Zo doet elk video-bewerkingsprogramma dat.
Zal wel even googlen op DNxHD zegt me nog niets.
Maar heb jij voor mij even een hint hoe ik key frames aan maak ??

P.S. Klopt alleen leden kunnen een PM sturen.
 
Is de CPU in dat geval erg druk? gebruik boven de 90%?
Is het wisselbestand groot genoeg? dacht dat er ook eentje gebruikt werd met/in Studio maar dat is gissen.

En gebruik je een analoge capture kaart of doe je het anders?
 
Die keyframes worden sowieso aangemaakt. Maar je kunt de hoeveelheid dus aanpassen. Ik heb geen PC of Pinnacle, dus ik weet niet waar dat zit. In de uitgebreide instellingen in ieder geval. Het zou kunnen dat je -in het geval van MPEG2- ze niet handmatig kunt veranderen.

Ik zie trouwens dat Pinnacle de term keyframe ook op andere plekken gebruikt. Ik heb het zuiver over het encoderen/maken van een videobestand, in iets van een export menu. Met een programma als Total VideoConverter zal het ook kunnen, in de video options.

Als je op 'Max Keyframe interval' zoekt in deze link kun je er wat over lezen:
http://www.totalrecorder.com/convert_video.htm
 
Is de CPU in dat geval erg druk? gebruik boven de 90%?
Is het wisselbestand groot genoeg? dacht dat er ook eentje gebruikt werd met/in Studio maar dat is gissen.

En gebruik je een analoge capture kaart of doe je het anders?
Hallo Lange Pier,

Gewaardeerde collega, dat is lang geleden.
In de tijd van Pinnacle 9, was er op de site van Pinnacle gewag van problemen met synchronisatie bij meerdere cores.
Alleen in XP lukt het om er slechts 1 te gebruiken. In Seven lukt dat niet. Maar ook in XP loopt het uit de pas.
Zou overigens wel willen dat hij wat meer processor kracht gebruikt, maar helaas hij lijkt de tijd te nemen.
Het gaat om bestanden die gewoon vanaf schijf worden ingelezen. (film.mpg).

Maar ik blijf er bij dat het aan de mpg ligt.
Nog een keer.
Origineel.Mpg, speelt normaal af in WMP of elke andere. In Pinnacle gaat het fout.
Maak ik van de Origineel.Mpg een DVD met TotalConverter, dan kan Pinnacle die inlezen.
Hij maakt er een Pinnacle.Mpg van en die speelt wel goed af in Pinnacle.

Dus zowel Origineel.Mpg en Pinnacle.Mpg zijn de zelfde film.
De eerste speelt niet goed af in Pinnacle en rendert niet goed. De tweede daarentegen wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan