Frontpage 2000, Windows XP en Mac OS 10.6.8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolves

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Berichten
47
Zoals jullie misschien al begrijpen uit de titel, loop ik 'wat' achter met mijn programma's. :eek:
Voor mijn websites (http://www.wolves-fotografie.nl en http://www.komfotograferen.nl) gebruik ik nog altijd (naar alle tevredenheid!) Frontpage 2000. Om dit op mijn Mac (OS Snow Leopard/10.6.8) te kunnen draaien heb ik via Parallels Windows XP geïnstalleerd. Tot een tijdje geleden werkte dit allemaal prima en had ik geen problemen. Nu werkt het nog altijd goed, maar ik heb wel een probleem: Windows XP wordt niet meer ondersteund. :(
Wie weet een oplossing hoe ik of veilig Frontpage 2000 kan blijven gebruiken of hoe ik (zonder hele hoge kosten) kan overstappen naar een soortgelijk programma geschikt voor Mac, waar ik mijn huidige websites naar kan overzetten, zodat ik niet alles opnieuw hoef te maken.

BVD!
 
Bedankt voor je reactie tobiastheebe! Het klinkt heel eenvoudig, maar ik ben echt een leek met dit soort dingen. :eek::eek::eek:
Ik heb Parallels draaien in de coherence mode. Moet ik dat dan veranderen? Ik bewerk mijn foto's in Photoshop wat op mijn Mac staat. Vervolgens sla ik ze op in een map op mijn Mac in een versie die geschikt is voor mijn website. Dan start ik Parallels/Windows XP en open Frontpage om daarmee diezelfde map die op mijn Mac staat te benaderen om daaruit de foto's via FP op mijn website te plaatsen.

Ik zou niet weten hoe het anders moet, maar als ik jou reactie goed begrijp is het dus mogelijk dat ik het zo instel dat als XP al gehackt wordt, ze niet verder kunnen komen dan het XP gebeuren en niet bij mijn Mac gedeelte kunnen komen? Vanaf mijn Mac doe ik onder andere mijn internetbankieren...
 
Ik heb geen ervaring met Parallels Desktop, maar je zou kunnen kijken bij de netwerkinstellingen van de VM.
Als je hier niets kunt vinden, kun je ook in Windows XP bij Apparaatbeheer (te bereiken via Start > Uitvoeren > devmgmt.msc) kunnen kijken of je de netwerkadapter uit kunt schakelen.

Als de netwerkverbinding op Windows XP is uitgeschakeld en er mocht iets met de VM gebeuren, dan kan dit inderdaad niet de Mac bereiken.
 
Maar als ik de hele netwerkverbinding uitzet, dan kan ik toch ook het internet niet meer op met FP? Dat moet namelijk wel regelmatig. Of blijft dat kunnen?
 
Dat kan dan inderdaad niet meer.

Ik denk dat in jouw geval het makkelijkste is om Windows XP te vervangen door Windows 7 en hier Frontpage op te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ja daar heb ik zelf ook al over lopen denken. Dat XP-gedeelte van Windows 7 werkt nog wel gewoon toch?
 
Ik heb begrepen dat in Windows 7 een speciaal stukje is ingebouwd waar de oude XP-programma's gezet kunnen worden, die normaal te oud zijn om op Windows 7 te draaien. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Als ik het verkeerd heb begrepen dan is er denk ik een probleem, want FP2000 (onderdeel van Office 2000) is denk ik veel te oud om gewoon onder Windows 7 te draaien.
 
Microsoft Office 2000 zou gewoon moeten werken op Windows 7. Het is dan wel oude software, maar Microsoft-software op een Microsoft-besturingssysteem gaat meestal gewoon goed, ook al gaat het om oude software. Voor de zekerheid kun je een 32-bitsversie van Windows 7 gebruiken en als de installatie van Office 2000 niet (goed) start deze opstarten in compatibiliteitsmodus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan