Wake on WAN werkt niet of netwerkadapter steeds in slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

thobas

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
99
Hallo,

Ik hebben computer met een Asus Rampage extreme III motherboard.
Ik draai op Windows 8.1.
Ik heb in de bios PCI power aan gezet dus dat is het probleem niet.

Ik weet waar het probleem zit maar ik weet niet hoe ik het kan op lossen.
Het probleem is al volgt:
Als ik naar apparaat beheer ga en dan naar mijn ethernet adapter Intel(R) 82567V-2 Gigabit-netwerkverbinding en dan naar het tabje energie beheer.
Daar staan 3 opties:
1. Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen
2. De computer mag dit apparaat uitschakelen om engergie te besparen
3. Alleen een magic-packet mag de computer uit slaapstand halen.

Het probleem is dat optie 1 en 3 grijs zijn. Als ik optie 2 gebruik kan ik ze wel gebruiken maar dan gaat mijn netwerkadapter op een gegeven moment in slaapstand. Maar als ik niet de 1st optie aan heb staan werkt mijn wake on wan niet.
Hij werkt ook niet als ik optie 2 even indruk en vervolgens optie 1 aanvinkt en optie 2 weer uit zet.

Mijn vraag is: Is er een manier om optie 1 aan te zetten en optie 2 daarvoor niet te hoeven gebruiken?


Hier onder het scherm van mijn netwerk adapter
2urtvrc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst eens in tabblad Geavanceerd kijken wat dáár wordt gezegd over Wake on Lan.
Overigens maak je volstrekt niet duidelijk wat nu precies je bedoeling is met Wake on Lan: Windows in sluimerstand wakker maken of een volledig uitgeschakelde pc weer opstarten.

Tijs.
 
Ga eerst eens in tabblad Geavanceerd kijken wat dáár wordt gezegd over Wake on Lan.
Overigens maak je volstrekt niet duidelijk wat nu precies je bedoeling is met Wake on Lan: Windows in sluimerstand wakker maken of een volledig uitgeschakelde pc weer opstarten.

Tijs.

Oja sorry daarvoor dat was ik vergeten te melden.
het is de bedoeling dat hij opstart van een uitgeschakelde PC.

Verder bij bij Geavanceerd staat niks voor Wake on Lan.
 
Dan heb je (lijkt mij) helemaal niets te maken met wat Windows in te stellen heeft en is het enige waar je je op moet richten de instellingen in de BIOS.
Dus daar de bedrade netwerkkaart aanzetten en Wake on LAN aanzetten.
Natuurlijk moet je pc zelf ook bedraad zijn aangesloten.

Daarna de pc afsluiten (wél aan de netspanning laten!) en proberen via een magic packet (heb je het MAC adres van de bedrade netwerkkaart bij nodig) te versturen vanaf een andere pc/laptop die aan dezelfde router is aangesloten als de pc te kijken of de pc 'wakker' wordt.
MAC adres kun je achterhalen via het kijken naar het Fysiek adres dat achter je bedrade netwerkverbinding staat.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c ipconfig /all > ipconf.txt & notepad ipconf.txt

Tijs.
 
Ik heb in mijn bios instellingen nu wake on lan aan gezet en ook pci en pcie aan houden gezet.

Wake on lan werkt nu wel bedankt daar voor. Maar helaas heb ik nu nog een probleem naar een tijdje (+- een uur) gaat mijn netwerkkaart uit van mijn moederbord en dit gebeurt ook met een netwerkkaart (Intel Gigabit CT Desktop Adapter) die ik van een vriend geleend had.
Ik kan niks in de bios vinden waar hij dit uit zet naar een tijdje. Ik zie alleen zoals ik hier al boven genoemd heb dat ik onderdelen aan en uit kan zetten.

Voor de duidelijkheid ik heb de Asus Rampage extreme III motherboard met bios versie 1401. Als hier iemand een oplossing voor heeft wil ik het graag weten bedankt alvast
 
Bedoel je hier als de pc (nog) uitstaat of in/binnen Windows?
Als het is terwijl de pc nog uitstaat dan moet je kijken naar energiebesparende instellingen in de bios.

Tijs.
 
Bedankt allemaal jongens. Maar ik heb het probleem al gevonden het lag namelijk niet aan mijn pc maar aan mijn router. Mijn router gooide steeds de ip´s er uit als ze weinig data verkeer had. Ik heb nu mijn pc op een static ip gezet en hij werkt weer perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan