foto,coordinaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Goedenavond,weet er iemand een programma waarbij je aan de hand van een foto kunt achter halen waar deze genomen is,dus de coordinaten.
m.v.g. Jan....
 
Als een camara geen locaties kan toevoegen of men heeft het uitgeschakeld is het niet uit een foto info te halen.

Men haalt wel de datum en tijd eruit en doet een "gok" naar de tijdzone.
Date: May 11, 2014 9:20:20PM (timezone not specified)
(15 days, 14 hours, 45 minutes, 31 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
 
@janwitloof : tip : typ in Google eens het woord "GPS" in en lees op één van de vele duizenden hits hoe positiebepaling werkt. Dan zal je tot de conclusie komen dat louter het bezit van een foto zonder nadere info, nimmer kan leiden tot de positiebepaling.
 
Ik zie het op deze site ook niet staan.
Er zijn wel camera's die positie opslaan maar hoe en of dat in de Exif Data is dat weet ik niet.
 
Ik denk dat als de camera de positie opslaat, je geen programma meer nodig hebt om de positie te bepalen.........
 
Wellicht kunt u meer informatie krijgen door gelijke afbeeldingen te zoeken met Reverse Image Search. Hiermee krijg je als zoekresultaten foto's op het Internet te zien die er gelijk uitzien. http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_image_search Sommige sites bieden de mogelijkheid om vast te leggen waar een foto werd gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan