FTP server in combinatie met streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsielol

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
54
Hallo mensen,

Ik heb wat lopen zoeken op fora en ik wil graag een thuis server. Deze moet de mogelijkheid om naar 2 pc's te streamen, maar de hoofdzaak is dat hij als opslag medium dient. Later komt hier waarschijnlijk ook een webserver op als dat mogelijk is. Deze thuis server wil ik uitrusten met 4 schijfen 2 in raid-1 om daar foto's en filmpjes en documenten te bewaren die belangrijk voor ons zijn. En de andere 2 gewoon te laten om deze te laten dienen voor de rest van de opslag voornamelijk films, series en algemene dingen. ik ben van plan deze thuis server te nemen: thuis server. maar dan met 4 schijfen.

Dan komt mijn vraag, is deze ten eerste goed genoeg voor mijn behoeftes, en hebben jullie tips voor de software die ik kan gebruiken en/of hardware die anders moet?

Mvg, Niels
 
Neem een Synology DS214Play met 2 stuks WD Red 3TB. Is in aanschaf net iets duurder, maar dat verschil verdien je snel terug in het stroomverbruik. Hoef je verder ook niet moeilijk te doen met zelf software installeren, etc.
 
ja maar dat is juist wat ik wil. een beetje uitdaging enz. en ik ben nu 2e jaar programeur in opleiding. en wil graag veel opties hebben om straks zelf ook dingen te gaan experimenteren en vooral is die webserver dan voor mij belangrijk.

Mvg, Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan