Beeld loopt veel achter op geluid na omzetten naar DVD schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
132
Voor mijn verjaardag had mijn vriendin een pss voorstelling gemaakt van een 25 min met heel veel foto's en bijhorende muziek, echt heel mooi !

Nu heeft ze dit ook omgezet naar een wmv. bestand zodat ik het via mediaplayer probleemloos kan afspelen.

Ik had dit nu ook graag op een schijfje gezet zodat ik het via mijn blue-ra speler op TV kan afspelen.

Voor een CD-R schijf is dit bestand te groot (meer dan 700MB) dus heb ik het via het gratis programma FreeMake Video Converter naar een DVD schijfje gebrand.

Dit lukte prima behalve dat het beeld achter loopt op geluid. Op het laatste van het filmpje (25 minuten dus) is het zelfs al meer dan 10 seconden....:confused:

Ik heb hier al meerdere topics over gelezen maar echt veel word ik hier niet wijzer van :(

Is hier iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen ? Of kan ik gewoon het .wmv bestand op schijf zetten zonder om te zetten naar "DVD" ?
 
Persoonlijk ben ik niet een liefhebber van het wmv formaat.
Pss? zegt mij niets.
Loopt het geluid van de wmv wel volledig synchroon?
 
Persoonlijk ben ik niet een liefhebber van het wmv formaat.
Pss? zegt mij niets.
Loopt het geluid van de wmv wel volledig synchroon?
Sorry hoor, moest pps (powerpoint) zijn :eek:
Ja dat geluid loopt volledig synchroon, het is NA het omzetten naar DVD dat dit niet meer synchroon is.
 
Kan je misschien de eigenschappen van de wmv file opgeven. Ik vermoed dat een variabele audiobitrate roet in het eten gooit bij de conversie.
 
Zie het al, bij de conversie wordt het aantal beeldjes p.s. teruggebracht van 30, naar 25(pal) hierdoor loopt je beeld uit de pas tov je geluid.
Je zal eerst de wmv moeten omzetten naar PAL (25 beeldjes p.s.) Dan pas converteren naar dvd. Anders gaat dit niet goed.
 
Dank U voor reactie, maar met welk programma doe ik dit best? Sorry hoor voor veelvuldige vragen maar van videobewerking ken ik bijna niks (geen ervaring mee...:eek: )
 
Het enige gratis programma welke ik ken die dit zonder schokkerig beeld kan is virtualdub. Maar dan moet de bron wel een avi/divx of xvid zijn en geen wma.
Let wel met dit programma kan je dus niet converteren naar dvdlayout, dat kan pas nadat je de avi hebt goed gezet naar 25 frames(PAL) of 29.7 frames(SECAM)
 
Ik heb dus eerst via video convertor het .wmv bestand omgezet naar .avi maar wanneer ik dit bestand wil openen via virtualdub krijg ik deze error.... :( Wat nu ? error.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan