Router/switch via laptop naar modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2014
Berichten
1
Hallo,

Ik zit hier eens te denken over een situatie bijvoorbeeld een camping waar men een wifi verbinding kan kopen en hiermee vervolgens met één apparaat op internet kan. Nu is mijn gedachten door nu een laptop te laten verbinden met het wifi signaal van de camping en deze vervolgens te delen via de lan poort (laptop) naar een router/switch zodat men met meerdere apparaten gebruik kunnen maken van de zelfde code. Je voegt dus een extra router/switch toe aan het netwerk maar dan via een laptop.

De opstelling krijgt dus het volgende verloop:
Modem (de bron) > Laptop (wifi) > Router/switch (kabel vanaf laptop) > meerdere internet apparaten

Nu heb ik al enkele manieren geprobeerd maar zonder succes, daarom de vraag is dit überhaupt wel mogelijk? En zo ja hoe?

Stephan
 
Hoi Stephan,

ik gebruik hiervoor een draadloze harddisk. Dit is een externe harde schijf die een eigen wifi signaal uitzend waarop ik met meerdere apparaten (5) tegelijk kan verbinden.
De harde schijf kan tegelijk ook verbonden worden met een externe wifi verbinding waardoor de 5 apparaten, via de harde schijf als wifi hotspot, gebruik kunnen maken van die externe wifi verbinding die je koopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan