MP4 bestand in stukjes knippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
70
Beste Helpmijers,

Ik heb zaterdag bij de Media Markt een seizoensbox van Goede Tijden, Slechte Tijden gekocht. Nou rip ik altijd mijn DVDs met DVDFab zodat ik ze veilig en gecomprimeerd op mijn media HDD heb staan. Dit heb ik nu dus ook gedaan, en DVDFab heeft keurig de files in MP4 formaat opgeslagen.

Nu blijkt dus per DVD 1 groot MP4 bestand te zijn met 4-5 afleveringen. Deze zijn weliswaar binnen het MP4 bestand in hoofdstukken gedeeld, maar toch heb ik liever elk hoofdstuk los. Na wat Googlen kwam ik o.a. terecht op een vage Free Edit Tool, maar die kon totaal niet wat ik wou. Ook VirtualDub kan blijkbaar ook niet wat ik wil.

Ik wil namelijk een MP4 bestand door middel van die hoofdstukken knippen. Belangrijk is dat ik zelf de hoofdstukken kan bepalen en kan afspelen (ook reclamemomenten zijn bijv. een nieuw hoofdstuk). Dus het liefst zou ik per start van een hoofdstuk een preview schermpje zien, waaruit ik kan zien dat een aflevering start. Ook zou het fijn zijn als bij het recompilen van het MP4 bestand, de bestaande codec overgenomen zou worden.

Bestaat er zulke software?
 
Deze software bestaat zeker. Voor te knippen/plakken kan je Windows Live movie maker gebruiken tot dat je zei dat je ook previews wilt laten afspelen in hoofdstukken. Hiervoor kan je beter MAGIX Video deluxe 2014 Premium gebruiken. Het is wel een demo. Eventjes naar onder scrollen en klikken op "nu downloaden". Met een beetje fantasie moet het met deze demo lukken. Je kan knippen, plakken en bewerken zoals in jouw geval aan die previews. Veel succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan