3 netwerk apparaten, 1 LAN kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
232
Hallo allemaal,

Even een simpel vraagje:
Ik heb een Apple (AirPort Express) router in bridged mode, een pc en een NAS die ik met een router wil verbinden. (die router is een kabelrouter van UPC)
Maar, ik heb maar 1 LAN kabel liggen en die loopt helemaal via de vloer naar de 1ste verdieping waar eerder genoemde apparaten staan.
Mijn vraag is of het mogelijk en slim is om die ene kabel aan te sluiten op een switch en dan vervolgens vanuit die switch een paar LAN kabels koppelen naar die AirPort Express, PC en NAS. Het is de bedoeling dat ik dan ongestoord zonder al te veel problemen gewoon nog mijn 120Mbps kan halen (naar buiten toe) met de PC als die router en NAS op dezelfde switch zitten aangesloten.

Sorry als de vraag niet erg duidelijk is. Dingen zoals dit uitleggen is niet mijn sterkste kant :p

Groeten.
 
Ja, dat is wel de bedoeling van een switch :p
Of de verdeling nu op de switch of op de router zit maakt niets uit.
 
Mooi dan ga ik meteen een switch halen bij CoolBlue.
Bedankt voor je antwoord :thumb:
 
Zojuist schoot me nog 1 vraag te binnen: hoe zit het met IP adressen? krijgt elk apparaat die aangesloten zit op de switch een apart IP?
 
Dan moet je UPC routermodem wel gigabit Ethernet poorten hebben en je switch ook. Indien dat het geval is, dan is het goed.
En ik zie geen probleem met ip-adressen.

Tijs.
 
Ik heb nu een LinkSys (Cisco) switch gekocht en het werkt perfect. Ik krijg mijn maximale download/upload :) :thumb:
Hartelijk bedankt voor jullie advies zoals gewoonlijk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan