Lokatie opgeslagen spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb weer eens een oud programma tevoorschijn gehaald, Voetbalcoach van Boundless. Ik heb er vroeger heel veel mee gespeeld en onder Windows 8.1 64 functioneert het als vanouds. Ik kan het spel opslaan, maar het lijkt me beter er ook een backup van te maken. Normaal werd het spel opgeslagen in de map Saved van de programmamap, maar die is leeg. Ik heb al op de naam, die ik aan het spel had gegeven, gezocht op de c-schijf, maar het is niet te vinden. Ook niet in het register en er is ook geen map gewijzigd op het tijdstip, dat ik het spel heb opgeslagen. Maar het spel opent wel gewoon met de door mij gekozen spelnaam. Waar kan dat nu zijn weggeschreven?
 
Ik heb het spel gedownload om eens een kijkje te nemen of ik een antwoord op je vraag kan vinden. Helaas meldt hij na de installatie dat de originele CD er niet in zit. Ik heb geen CD's in huis om het spel op te zetten maar zal dat van de week eens doen. Wie weet lukt het dan en kan ik het vast wel voor je vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bestanden van de CD eerst gekopieerd vanaf CD naar HD en daarna geïnstalleerd en er wordt niet om een CD gevraagd.
 
Bij mij dus wel. Dan zal het misschien een andere versie of update zijn.
 
Was er maar een update of andere versie. Dit spel is in 2002 cadeau gegeven aan abonnees van Panorama en er is nooit een andere versie verschenen.
 
Als ik het spel start verschijnt er onderstaande en als ik dan op Skip Intro klik of hem laat gaan tot hij het spel gaat starten krijg ik die melding:

2jetjs5.jpg
 
Laatst bewerkt:
En als je het programma vanaf HD installeert? Desnoods stuur ik je de bestanden op met wetransfer.com, misschien heb je wel een slecht exemplaar te pakken.

Het gekke is, dat hij in het speel ook nog de datum van opslag onthjoudt, dus het moet ergens worden bewaard. Maar waar????
 
Ik heb het vanaf m'n HD geïnstalleerd en vanaf een DVD nadat ik de ISO daar op had gebrand. Je mag van mij dat spel wel sturen via Wetransfer zodat ik even kan kijken. Ben wel benieuwd of hij dan ook over de CD begint.
 
In W7 worden de "saved games" opgeslagen onder users, je accountnaam en saved games of mijn documenten onder de naam van de game, neem aan dat het in W8 niet anders is.
 
Die map is helemaal leeg. Ik heb al gezocht op c: naar de naam van het opgeslagen spel, niet te vinden.
 
Ok, geïnstalleerd. Deze vraagt inderdaad niet om de originele CD. Ik heb het spel gestart, een game gemaakt en opgeslagen met de naam VBCSAVE.
De vind ik terug in een map met de naam Saves in de map waar het programma staat geïnstalleerd en daar heet hij VBCSAVE.dat
 
Laatst bewerkt:
En bij mij blijft die map dus leeg, terwijl het programma wel de bestandsnamen onthoudt. En dat raadsel is mij net te moeilijk. :confused:
 
Je hebt dus na het ingeven van de naam waaronder hij moet worden opgeslagen wel links onderin op Opslaan geklikt? Zijn het niet toevallig verborgen bestanden?
 
Ik heb op Opslaan geklikt (dat kan ook niet anders, want bij opnieuw starten zie ik de bestandsnaam). Verborgen bestanden moeten zichtbaar zijn, dus dat is het ook niet.

Als ik de map Saves geheel verwijder en het spel opstart, dan kan ik nog steeds de opgeslagen spelen zien.
 
Laatst bewerkt:
Dan wordt het inderdaad lastig. Bij mij ziet het er zo uit:

kcno1f.jpg
 
Ja, dat zou het moeten zijn. Maar toch moet het ergens staan. Maar zodanig verborgen, dat ik zelfs op bestandsnaam niets vind.
 
In zo'n geval grijp ik meestal terug op het aloude DOS. Start een command prompt als Administrator en tik de volgende commando's in:

Code:
CD \
DIR /s gamenaam.Dat

Waarbij je gamenaam uiteraard vervangt door de naam die zoekt. Laat hem maar even ratelen en wacht af waarmee hij terug komt. Heb je toevallig een spatie in de naam gebruikt? Dan moet je die bij het zoeken weglaten.

In het plaatje dat ik plaatste staat Tweedegame.Dat en die heb ik in het spel ingegeven als Tweede game.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan