XBOX original en wifi computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debsje2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Berichten
4
Hallo, ik heb nog een hele oude xbox, die ik eigenlijk alleen gebruik als media center, daar de xbox 360 zelf opgenomen nummers en gedownloadde nummers van anderen (eigen werk) ziet als gejat en het ook on overzichtelijk in beeld brengt.
voorheen had ik de pc en de xbox (beiden bekabeld) via een 5 port network switch van sitecom met het modem verbonden, maar we zijn verhuisd, en de afstanden hier zijn nogal groot, dus de pc wordt met wifi- via een wifi adapter- aan het tele2 modem verbonden ( let wel ik heb het modem nog niet maar probeer alvast uit te vissen wat ik straks doen moet)
de oude XBOX heeft geen wifi.
is het mogelijk om de xbox bekabeld via de oude network switch met het modem te verbinden en zo evengoed contact te maken met wifi pc? en als dat al kan kan ik dan tegelijkertijd internetten of niet?
als dit allemaal niet kan, heeft iemand een idee wat ik dan nodig heb? iets herschrijven voor de xbox kan ik niet..
HELP

Debsje
 
Hoi en welkom op Helpmij.

Klinkt niet alsof er een probleem zou moeten ontstaan in je nieuwe situatie. Je Xbox gaat via je switch naar je router en de pc via wifi ook. Beiden zullen elkaar dus kunnen zien. Houd er wel rekening mee dat de overdracht door de lucht ipv door een kabel trager kan zijn maar voor het afspelen van een mp3-tje ga je dat niet merken...
 
hoi Snijworst, hoe gaat de pc via wifi dan naar die network switch, echte routers zijn vaak wifi idd maar dit is een network switch met alleen maar ingangen voor kabeltjes. of moet het modem verbonden worden met de network switch en zodra de pc via wifi bij het modem binnenkomt leidt die het door naar de network switch en dus de xbox?
arrrgh.. met 'gewoon' computers ben ik echt niet oliedom maar met dat wifi gedoe begrijp ik er geen bal van!
 
Van Tele2 heb of krijg je een wifi-modemrouter, tenminste; daar ga ik van uit... Deze verbind je middels een kabel met je switch. Je xbox gaat met een kabel naar de switch, je pc klopt middels wifi aan bij de modem-router. Al het verkeer komt uiteindelijk langs de router die alles in goede banen zal leiden...

*edit*
Afgaand op je verhaal is het enige verschil met je oude situatie het wegvallen van de kabel tussen je pc en switch. Dat word nu wifi tussen pc en modem-router.
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan ik je advies nog niet uitproberen daar mijn modem kapot is en ik nog altijd op een nieuwe wacht. ( ik mag het wifi van de buurman lenen voor internet maar wil niet de xbox etc er ook op aansluiten) zodra ik het heb kunnen uitproberen met mijn eigen internet laat ik van me horen!
 
hoi Snijworst, sorry dat het zo ontzettend lang duurde, met dank aan tele2 en hun gekloot.. maar het werkt!!!!! dank nog voor je advies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan