Internet valt elke X aantal minuten voor een paar seconden uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutjekaas

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
18
Zoals de titel al aangeeft. Ik heb een probleem waarbij het internet om de paar minuten uitvalt. Ik heb geprobeerd een interval te zoeken maar dit schijnt er niet te zijn. Soms valt het twee keer uit in een minuut en soms gebeurt het pas na 10 minuten. Dit duurt dan 2 seconden en daarna doet mijn internet het weer.
Mijn pc is met een internetkabel verbonden aan het netwerk. Als ik deze kabel aansluit op mijn laptop is er niks aan de hand. Ook hebben alle draadloze apparaten in het netwerk nergens last van. Het probleem lijkt dus bij de pc zelf te liggen. Deze computer is een half jaar geleden aangesloten geweest op twee verschillende netwerken op andere locaties, en daar had ik deze problemen nog niet. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Kan het iets zijn met IP's ofzo?
 
Om het e.e.a. eens helemaal op te frissen zou je ervoor kunnen kiezen om de adapter in het configuratiescherm te verwijderen / te de-installeren en na een nieuwe opstart de adapter opnieuw te laten detecteren en installeren door Windows. Ben je bang dat dit niet automatisch gaat (Windows vindt géén nieuwe hardware en installeert niet de benodigde stuurprogramma's) dan is het handig om er van tevoren wel even voor te zorgen dat je de juiste driver(s) op de harddisk hebt staan.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden.

dan is het handig om er van tevoren wel even voor te zorgen dat je de juiste driver(s) op de harddisk hebt staan.
Hoe zou ik dat kunnen doen? Ik heb helemaal geen verstand van drivers en adapters enzo.

Misschien wordt je pc geboot/gedosst? Staat je firewall aan?
Ja me firewall staat aan. Ik heb hier nu al een paar maanden last van dus lijkt me geen DDOS. Er is ook geen reden om mij te DDOSen.
 
Je zou ons bijv. kunnen laten zien / vertellen wat er nú in configuratiescherm, apparaatbeheer achter je netwerkadapters staat.
 
Daar staat alleen deze adapter(?) onder.
bdodw8.png
 
Met het voorhanden hebben van de installatiedisk met daarop de drivers, zo goed als 0. Zonder de driver voorhanden te hebben >0.
 
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb een tijdje een USB stickje gebruikt voor wireless internet. Ik heb die even opgezocht en zag daar adapter op staan dus ik het bijbehorende programma opgezocht en gedeïnstalleerd en ik heb nu al een uur nergens last van. Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan