Hoe Google history deleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
Na het lezen van een artikel over Google in de laatste ComputerIdee heb ik het nu wel gehad met Google. Ik heb geen geheimen, maar heb er ook geen behoefte aan dat al mijn gegevens voor eeuwig door Google kunnen worden misbruikt en doorverkocht. Daarom ben ik vandaag overgestapt op de privacy-veilige browser Startpage.com. Nu wilde ik meteen maar mijn hele Google history deleten, maar dat lukt me niet. Na het inloggen in mijn gmail account zie ik bovenin wel een zoekbalk, maar na het intikken van https://www.google.com/history krijg ik niet mijn zoekhistorie te zien terwijl ik al jaren via Google zoek. Wel krijg ik de melding 'Geen berichten die met je zoekopdracht overeenkomen'. Doe ik iets fout? Ik gebruik Firefox en Linux Mint.
 
Als je je history ziet kun je rechtsbovenin op een Tandwiel drukken. Als je dan naar Instellingen gaat krijg je de volgende tekst:

Als u uw zoekgeschiedenis uitschakelt, worden bepaalde functies mogelijk beperkt of uitgeschakeld, zoals Google Now, slimmere zoekresultaten en voorspellingen, en recente zoekopdrachten op mobiele apparaten. U kunt ook kiezen voor het verwijderen van alle oude zoekactiviteiten in Google of het verwijderen van specifieke items uit uw recente activiteiten.

..met "verwijderen van alle oude zoekactiviteiten" als aan te klikken link. Als je daar op klikt ben je nog maar 1 klik verwijdert van het verwijderen van je geschiedenis.
 
Dank voor je reactie. Ik ga naar mijn gmail account en klik op het tandwieltje rechts. Dan klik ik op 'instellingen'. Maar er verschijnt dan geen history. Ik krijg wel anderhalf scherm vol met instellingsmogelijkheden, maar die zin over het verwijderen die je laat zien en die ik zou moeten krijgen, zie ik nergens.
 
Oooh op die fiets, nee dan zit je niet goed.
Het enigste wat je hoeft te doen is , je gaat naar http://www.google.com/history
Dan vragen ze om in te loggen met je gmail account. Als je ingelogd bent, dan staat rechtsboven , op ongeveer klokslag 2 uur dat tandwieltje (incl hetgeen wat ik hierboven vermelde)
 
Off-topic berichten verwijderd; heb je niets zinnigs bij te dragen reageer dan ook niet
 
Kan me goed voorstellen dat je genoeg van Google hebt. Het is ook niet voor niks een van de machtigste bedrijven ter wereld. Waarschijnlijk zal Google alleen nog maar groter worden. Helaas ben ik bang dat je te laat bent. Allereerst, en dat geldt voor bijna alle websites, als je iets verwijdert is het nooit weg. Je informatie blijft toch ergens op een server bewaard. Ze blijven dus over jouw informatie beschikken.

Ten tweede, wil je anoniem blijven voor Google? Koppel dan je computer van het internet af. Zelfs op Helpmij.nl word je gevolgd door Google. Zie je die mooie advertenties bovenin je balk / naast je eerste post? Jawel, Google Adsense...

Daarnaast gebruikt Helpmij.nl waarschijnlijk ook Google Analytics om het website-gebruik te monitoren.

Conclusie is; het is onmogelijk om je te verbergen voor Google. Mijn tip is dan ook om die gedachte uit je hoofd te zetten en je bezig te houden met andere dingen. Je hebt er tenslotte niks aan...


Groeten,
Jasper
 
Laatst bewerkt:
Het is volgens mij nu gelukt. Bij mij was dat scherm Engelstalig. Eerst 'delete old past google search activity' aangeklikt en daarna bij 'search history is on' geklikt op 'turn off'. Vreemd dat 'search history is on' blijft staan terwijl ik dat dus heb uitgezet.
Wat de opmerking van Jaspertje betreft: Ik begrijp best dat je niet alles kunt voorkomen m.b.t. je privacy, maar je moet het ze ook niet te makkelijk maken. Startpage voelt voor mij toch wat lekkerder aan dan Google.
 
Search history is nu ook gewoon uit. Alles ok dus.
Bedankt
 
Wat een onzin blijf ik het vinden om mij weg te modereren. Ik herlees de vraag, en ook de gegeven reacties komen overeen wat ik in mijn reactie al stelde. Als je van google afwilt, dan kan je net zo goed je PC het raam uitdonderen.

ontopic: Da's heel mooi dat je nu Googleloos door het leven gaat. Maar vergeet niet dat alles wat je intikt wordt opgeslagen, en waarschijnlijk ook nog wordt geanalyseerd. Daar merk je overigens niks van hoor. Als je naar Bing of consorten overstapt, dan moet je Bill G. de groeten doen.

edit: Je zou Tails OS kunnen gebruiken, en elke seconde 300000 keer een ander willekeurig mens simuleren. Dan nog vrees ik dat google dit doorheeft.
 
Laatst bewerkt:
Jij kunt het onzin vinden, maar je reactie was weinig onderbouwd. In plaats van iemand een reactie te geven waar ze wat aan hebben kom je met wat aanzetten wat diegene niet wil.

Bovenstaande reactie is meer wat we willen zien, ik denk ook dat LWM daar meer aan heeft dan alleen maar roepen dat je dan je computer maar het raam uit moet gooien ;)

(Wat overigens niet nodig is aangezien alleen jezelf van internet afsluiten voldoende is om niet meer door Google bijgehouden te worden :D)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan