geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theodoor1953

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2014
Berichten
5
Goedemorgen,ik heb het volgende probleem. Op de pc van mijn zoon heb ik wel internet,maar geen verbinding.Als ik gewoon bijv. youtube intik krijg ik de melding dat het adres ongeldig is.Terwijl we dit bijna dagelijks doen. Nou ben ik een beetje aan het zoeken geweest en kom ik er achter dat het ligt aan de HTTP,HTTPS en FTP verbinding. Ik krijg boven in de balk wel gewoon HTTP//..Maar wil ik een site in typen ,dan krijg ik ...adres ongeldig. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen want ik ben een leek op dit gebied. Daarnaast wil ik ook nog vragen of iemand weet hoe ik van die webbsearchers site afkom,want ik probeer van alles maar ik kom niet van die rotzooi af Het betreft hier Windows xp
 
Welkom bij de Helpmij!

Begin eens met het downloaden van MalwareBytes, Klik (de gratis / free versie) en scan alle aanwezige hdd's. Dit gaat mogelijk een uurtje of anderhalf duren.............

Even voor mijn beeldvorming : als je in IE op een willekeurige 'favoriet' klikt, dan opent niet de site, m.a.w. je hebt 0,0 toegang tot het internet, geen enkele pagina / website laadt? Dit geldt ook voor het binnenhalen van mail, dat lukt niet?
 
Laatst bewerkt:
nee,hij reageert nergens op. ik kan zelfs geen enkele site aanklikken .Ook malewarebytes niet. Het betreft dan ook de pc die boven staat. Ik reageer nu ook met mijn eigen pc. En deze is bekabelt naar boven. Dus ook geen Favorieten. Maar hij geeft wel aan dat ik internet heb,maar ik kan niks
 
Download Mbam dan op de machine waarmee je nu internet hebt, zet 't op usb en installeer het op de probleemmachine.
Is het probleem met een bekabelde verbinding of is de probleemmachine niet bekabeld, m.a.w. heb je internet middels wifi?
Zo ja, maak dan een bekabelde verbinding met de probleemmachine en laat even weten hoe dat gaat.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is met een bekabelde verbinding.het verhaal dat er bij hoort is dat mijn zoon meervoudig gehandicapt is en Autistisch. Hij komt niet op internet en kan ook geen mails ontvangen en bekijken. Het enigste wat hij kan is filmpjes bekijken op youtube van bamboo bill,bassie en adriaan en ernst en bobbie enz.Maar meer doet hij er ook niet mee. Misschien dat hij iets aangeklikt heeft wat eigenlijk niet mag,dat weet ik niet.maar we gaan weer wat proberen.In ieder geval bedankt voor je steun en moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan