Hulp nodig bij opzetten netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dpsubzero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Berichten
3
Beste mensen,

Binnenkort ga ik op vakantie en neem mijn laptop mee om daar te kunnen internetten. Ik heb in het land waar ik heen ga een prepaid ''internet-usbstick'' waar ik mijn internet vandaan haal. Ik ben er bekend mee dat een laptop een netwerk kan delen, dus kwam ik op het idee om een ethernetkabel vanuit mijn laptop naar een router te trekken en zo proberen door middel van het netwerkdelen een wifi verbinding met werkend internet te creëren. Ik heb een beetje op internet gezocht of dat mogelijk was maar werd er niet veel wijzer van. Dus mijn vraag aan jullie is of dit überhaupt wel mogelijk is en hoe ik dit zou kunnen doen.

Dus voor de duidelijkheid: Ik ontvang internet van een prepaid internetstick en wil zo een output geven aan een router om een wifi signaal te maken.

Jullie kunnen er gerust vanuit gaan dat ik weinig tot geen verstand heb van netwerken.

Alvast bedankt iedereen!

Gr D. P
 
Bedankt voor je hulp, maar ik heb soortgelijke tutorials ook op internet gevonden. Ik wil met de share functie een router internet geven, maar deze share functie staat niet op mijn computer. Ik heb begrepen dat hij eerst een soort van connectie moet aangaan met het apparaat waar hij zijn internet wil sharen. In de turorial word er vanuit gegaan dat in een bedraade internetverbinding heb maar ik ontvang draadloos.

Misschien is het een beetje moeilijk omschreven door mij maar ik hoop dat het helpt.
 
Ik snap t probleem maar heb er geen ervaring mee...

Even zomaar een paar vragen;
Kan de stick achterin de router en doet hij dan wat hij moet doen (ik weet niet welke router je hebt...).
Heeft zo'n stick een losse simkaart.
 
De usbstick gaat in de usb poort van de laptop en er zit inderdaad een simkaart in
 
Je smartphone is niet toevallig dual-sim? In dat geval kun je het omdraaien en kun je je smartphone via tethering als router inzetten, zowel bekabeld als middels wifi. Heb je geen dual-sim, dan volstaat elke android smartphone die je op Marktplaats kunt vinden alleen heb je dan waarschijnlijk twee smartphones/telefoons...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan