DVD rippen naar DivX of MKV

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Heeft iemand ervaringen met het rippen van DVD's naar divX of MKV? Als ik ga zoeken op internet kom ik bij verschillende sites uit die al een paar jaar oud zijn, maar ik kan mij voorstellen dat er inmiddels betere kwaliteit software is.

Ik heb hier een stapel DVD's en mappen met VOB/SUB die ik allemaal wil converteren naar divx of MKV, zodat ik ze op mijn externe harddisk kan zetten en dan via mijn home cinemaset kan bekijken, zonder bv een nas aan te hebben staan of mijn pc.

Het mooiste zou zijn als er een programma bestaat wat naast het converteren, ook de subtitles kan meenemen en bv kan omzetten naar SRT of ze hard in de mkv/divx kan zetten.

Iemand ideeen of tips wat en hoe ik het beste kan doen om dit, in zo hoog mogelijke kwaliteit, voor elkaar te krijgen?

Alvast weer bedankt voor het meedenken. :)
 
Leuk om te lezen dat DVDShrink nog steeds gebruikt wordt, terwijl de laatste release al meer dan 10 jaar oud is. :)

Ik draai het zelf ook nog steeds, maar was benieuwd of het in één slag kon.
Maar ik ga Freemake eens downloaden en ermee spelen. Bedankt voor de tip! :thumb:
 
Yep! En dan ook nog op Windows 8.1
Prima geschreven stukje software dus :)
 
Formatfactory is een tegenhanger van freemake
 
ik zet mn dvd's om naar MKV .. met behoud van multitrack-audio spoor ... Altijd goed!
 
Dat kan ik alleen maar onderschrijven. Ik doe dat dus ook.
 
Volgens mij wel ja, als er niet meer dan 5.1 opzit ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan