Nieuwe videocamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Berichten
488
Ik wil een nieuwe videocamera kopen, heb op dit moment een Sony Handicam met 60x Optische zoom.
Ik wil nu een camera voor verschillende dingen, ik film af en toe voetbal (feestjes) na wedstrijden van Oranje bijv, vuurwerk en ook op vakanties.
Ik heb een budget van 500-600 euro (incl. externe microfoon voor beter geluid en statief etc.).
Ik zat zelf eerst te denken aan een GoPro met assesoires, maar die heeft geen zoom, maar zoom is niet heel erg nodig, omdat die andere camera het nog gewoon doet.
Wat is nu een goede camera en wat een goede microfoon?
GoPro Black Edition is nog steeds een optie.
 
Als je echt wil gaan filmen zou ik niet gaan voor een GoPro. Die hebben een hele grote beeldhoek, wat in sommige gevallen heel mooi is, maar als je gewoon echt iets wil filmen is deze beeldhoek te groot.

Kijk eens naar de JVC Everio GZ-RX115B. Ik heb er zelf een paar keer mee gewerkt en vind hem super!
Wat betreft een microfoon ben ik erg kort, Røde Stereo VideoMic. En dan wel of niet de pro editie, de keus is aan jou, maar ik heb zelf de Pro en ben er uiterst tevreden over.
 
Mooie camera en precies wat ik zoek, alleen kan er geen Externe microfoon op... :(
 
Ik geef hier wel even wat specificaties wat ik zoek:
  • De Røde Stereo VideoMic Pro moet er op kunnen
  • Regenwater dicht (bij voorkeur helemaal water dicht, hoeft niet)
  • Ongeveer een optische zoom van 40x of hoger (hoeft niet, bij voorkeur wel)
  • Full HD
  • <400 euro
  • Tegen stootje kunnen (hoeft niet, voorkeur wel)
Welk statief is ook een aanrader bij deze camera en welke andere accessoires?
 
Zelf werk ik met een Cullmann Primax 180 statief, maar ook met een Sevenoak SK-R01 Shoulderrig. Werkt ideaal en is dus ook echt een aanrader!

Kijk anders eens op http://www.kamera-express.nl, daar hebben ze een heleboel.
 
Heb nog steeds niets gevonden.

Update:
In ieder geval nodig:
  • De Røde Stereo VideoMic Pro moet er op kunnen
  • Ongeveer een optische zoom van 30x of hoger
  • Full HD
  • <400 euro

Voorkeuren, als deze er niet op zitten is het niet erg:
  • (Regen)waterdicht
  • Tegen een stootje kunnen
  • Beeldstabilisatie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan