Hoeveel muziek op CD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb 2 uur en 30 minuten MP3 muziek.
Hoe kan ik dat op een CD krijgen? Of gaat dat niet?
Zo niet, kan ik dat dan op een DVD branden en afspelen op een DVD speler?
Groet,
Martin
 
Gaat er niet om hoeveel muziek je hebt eigenlijk. Hoeveel is de grootte als je al MP3 bestanden hebt ? Op een CD gaat maximaal 700 MB namelijk.......
 
Met een beetje berekenen moet 2.5 uur er ruim op kunnen. Zelfs als ik de mp3's op 6 MB per stuk houd, dan passen er nog ruim 115 op. Als je er vanuit gaat dat elk nummer ongeveer 3.5 - 4 minuten duurt, dan kom je zelfs bij mp3's van 6 MB per stuk nog op ruim 6 uur.
 
Lol, de muziek die ik waardeer hebben toch nummers van 15 tot 25 MB..................Omega-Massif, Pelican en Blckwvs b.v.
Passen er dan maar weinig op, USB stick is makkelijker maar dat moet het apparaat maar aankunnen.
 
Ik sluit mij voor 100% bij beide vorige sprekers aan en doe de berekening gedeeltelijk nog anders : 1 uur MP3 tjes bestaat uit ongeveer 15 mp3tjes. 2,5 uur muziek betreft dus ongeveer (max.) 40 mp3tjes. 40x15 MB = zelfs nog minder dan een gemiddelde / standaard CD-RW kan bevatten hetgeen betekent dat 1 MP3tje gemiddeld zelfs >15 MB mag zijn en da's veel, héél erg veel voor 1 mp3tje. Er is dan zelfs ruimte voor een bepaald percentage MP3tjes met een grootte zoals laatste spreker die heeft. Ze zullen vast niet allemaal zo groot zijn, maar 15 MB is wellicht een aardig gemiddelde en dan gaat het passen die 2,5 uur ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Het mp3 bestand is 145MB, maar als ik via CDS-Burner een CD wil branden dan zegt hij dat het veel te lang is (max 74min) terwijl het bestand ong. 2.30 min. nis
Martin
 
1 MP3tje van 145 MB...............? :shocked: ehh, het is niet per ongeluk een .avi ;) :D maar dan nóg zou het moeten passen op 1 CD en wel een keer of 4 tot 5.

Gebruik een andere brandmethode / brandtool, of pas bepaalde instellingen aan, zie hieronder :

Je hebt toch niet heel per ongeluk gekozen voor het maken van een 'muziekCD' binnen het progje ? (ik ken het progje niet, dus ik raad maar wat) Als je namelijk van MP3tjes .wav jes gaat maken (een muziek CD) dan groeit de afmeting per MP3 zéér progressief tot wel (weet ik veel) +10x de originele grootte van het MP3tje.
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook een grote mp3 zijn. Ik heb die hier ook van bv het War of the Worlds concert. Dat wil je niet als losse mp3's met alle pauzes

@mcl je moet de cd ook als datacd branden en niet als audio cd.
Dan brand je de hele mp3 op cd. Anders wordt hij omgezet naar cd audio en past het inderdaad niet. Een normale cd kan maar 70 minuten aan cd audio bevatten.
 
@mci : voor het geval je confuus raakt door het woordgebruik dat wisselt : buick en ik bedoelen hetzelfde met muziekcd en audiocd. Buick gebruikt de formele en juiste benaming, ik de minder juiste maar misschien wat populaire, maar linksom of rechtsom, een muziekcd = audiocd en die moet je dus vooral binnen jouw brandtool NIET laten maken van het MP3 bestand, dan gaat het idd. niet passen.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad 1 MP3 bestand.
Ik heb nu via CD-Burner de CD gebrand als DATA-schijf, en..... hij speelt prima af.
Bedankt.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan