Onbekend netwerk (geen geldige IP-configuratie) met LAN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timeleaper

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Berichten
32
Hallo,

Ik heb mijn laptop al een paar dagen niet aangeraakt omdat ik geen tijd had ervoor, maar vandaag wel - echter deed het internet het niet. Draadloos ben ik gewend gezien de router de neiging heeft om mijn laptop soms te 'weigeren'. Dus daarom heb ik ook een kabel, maar omdat deze niet erg goed is (het internet is erg instabiel en soms moet ik wel tien minuten aan die kabel wringen voordat hij goed zit en momenteel lukt het hem ook niet om goed aan te sluiten) dus besloot ik een andere te gebruiken. Echter kreeg ik hierdoor het: openbare netwerk - probleem. Dit heb ik al eens eerder gehad en toen ging het vanzelf weg, maar gezien ik nu ook geen draadloze verbinding kan krijgen is het nogal hinderlijk.
Ik heb het met een andere kabel geprobeerd maar ook met deze krijg ik hetzelfde probleem, terwijl hij het bij mijn broer zijn computer prima doet. Ik heb alle firewalls uitgezet en gekeken of ik zo wel verbinding kon krijgen, maar opnieuw geen succes. Als ik in het netwerk centrum op het rode kruis klik zegt hij dat er geen geldige IP-configuratie is. Ik heb via cmd verscheidene commando's uitgevoerd en na wat proberen en uiteindelijk maar de /all command te gebruiken kwam ik erachter dat er geen default gateway is. Ook is de DHS nogal vreemd, het is niet iets... Het zijn cijfers en letters en dat tot drie maal toe met ook 1x 2x en 3x erachter.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen met dit probleem (;

Groetjes,
Timeleaper.

P.S. Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen omdat er wel een sub forum voor draadloos netwerk is maar niet voor LAN ?...
 
De eerste stap is ervoor zorgen dat de drivers up to date zijn.

Kan het makkelijkst met http://www.iobit.com/driver-booster.php

Update de drivers voor zowel de netwerkkaart als de draadloze (wlan)......

Start even opnieuw op en kijk wat er gebeurt.
Geef even een gil als het niet werkt dan attendeer ik even een expert op dit gebied.
 
Ik heb geen mac, dus ik weet niet of ik het via die manier wel kan doen. Maar ik had laatst al mijn drivers upgedate, toen ik dit probleem eerder had (eigenlijk had ik mijn oude gewoon gedelete en bood hij automatisch een nieuwere versie aan om het te 'herstellen' en toen ik bezig was met die van de LAN deed ik ook maar gelijk een updateje voor de draadloze :'P) Dus hieraan kan het geloof ik niet liggen, of ze moeten wel heel snel outdated zijn - want toen ik de update deed... Dat was een maand of zo geleden?
Maar heel erg bedankt voor de suggestie ~

+ realiseer me ook dat ik niet eens op die manier drivers kan updaten omdat ik dus helemaal geen verbinding heb, dus ook niet naar een website kan om dingen te downloaden. Ik typt dit op mijn mobiel omdat het met mijn laptop niet kan ^^'
 
Laatst bewerkt:
Doe het gewoon even zo: In Apparaatbeheer, open Netwerkadapters, rechtsklik op de bedrade verbinding en kies voor "Installatie ongedaan maken". Als er gevraagd wordt of ook de driver moet worden verwijderd, zorg er dan voor dat de driver behouden blijft, dus zet geen vinkje in "De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen".
Herstart de pc, de netwerkkaart wordt dan opnieuw geïnstalleerd. Kijk of het dan beter gaat.
[Het opnieuw installeren van de netwerkkaart kun je ook (zonder herstart) bereiken door in Apparaatbeheer te rechtsklikken op je computernaam (helemaal bovenaan in de hiërarchie) en te kiezen voor "Zoeken naar gewijzigde apparaten". Ook dan wordt de bedrade netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd, incl. standaardinstellingen voor TCP/IP.]

Ik heb namelijk het idee dat er toch wat is ingesteld m.b.t. TCP/IP op die adapter, en als het goed is ben je alle ballast kwijt na de stappen van hierboven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de netwerk adapters opnieuw geïnstalleerd, maar helaas heeft dit geen resultaat. Het netwerk blijft onbekend en openbaar, wat dus niet klopt want het is een beveiligd netwerk.
Ook bij de draadloze netwerk adapters zorgt het er niet voor dat er verbinding gemaakt kan worden (ik kan me herinneren dat een oom van me dit voorheen een keer had gedaan en dat het toen wel werkte, voor een kwartiertje maar).

Ik heb nog eens het ipconfig /all commando uitgevoerd in cmd en de gegevens zijn onveranderd. Ik denk dat het echt ligt aan het feit dat er geen standaardgateway/default gateway en DNS-servers zijn (of ja, DNS is er wel maar dat klopt niet want er staat: fec0:0:0:ffff::1%1)
 
<sub>Mijn excuses voor de dubbelpost, maar ik heb gisteravond nog wat zitten uitpluizen en vond toen dit topic: http://www.nucia.eu/forum/threads/63565-geen-geldige-ip-configuratie
Mijn probleem is vrijwel hetzelfde en ik heb er ook nog andere dingen over gelezen en blijkbaar schijnt de enige optie alt + f10 te zijn, maar ik heb zoveel belangrijke bestanden op mijn laptop en het zal dus uren duren om een back up te maken :(
Echter denk ik ook dat het heeft te maken met een windows update, omdat ik deze voor het laatst had geïnstalleerd op de 13de en ik daarna mijn laptop niet meer had aangeraakt. Ik wilde een systeemherstel uitvoeren om wat meer zekerheid te hebben over deze theorie, maar vreemd genoeg is het enige herstelpunt vandaag en kan ik dus niet terug naar die eerdere staat :S

Heeft er iemand nog opties?
 
Even een paar stappen:
a. Doe de stappen waar ik het eerder over had, maar neem daarin alle netwerkadapters in mee (dus verwijder alle netwerkadapters, met behoud van de drivers ervan). Herstart de pc.
b. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik er op en kies voor "Als Administrator uitvoeren" (indien Vista, Windows 7, Windows 8) of dubbelklik erop als je XP hebt.
In het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Sluit het CMD venster via het kruisje en herstart de pc.

Kijk of het dan beter gaat.

Tijs.
 
Ik heb de stapjes gevolgd die je had gegeven en hij zei dat int ip resettext.exe geen geldig commando is, maar het andere commando deed hij wel. Echter had dit geen resultaat en doet zowel draadloos als aan de kabel het internet het nog steeds niet.
 
Je moet wel goed lezen:
netsh int ip reset resettext.txt

Oftewel je hebt reset vergeten in te typen tussen ip en resettext.txt

Tijs.
 
Oh sorry! Ik heb soms nog wel eens de neiging om een beetje scheel te gaan kijken door al die lettertjes op een klein mobiel schermpje ^^'

Maar ik heb alles nog een keer gedaan en deze keer wel correct, maar helaas weer geen resultaat. Ik moet wel zeggen dat met het draadloos internet hij er langer over deed voordat hij de foutmelding kreeg, maar of dit een goed teken is weet ik niet.
 
Variant (voor Windows 7 en Windows 8, niet vergeten "Als Administrator uitvoeren" aan te geven bij het starten van CMD.exe snelkoppeling):
netsh winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log


Daarna weer de pc herstarten.

Tijs.
 
Mijn zus had net onze router even gereset en hierdoor heb ik wel weer draadloos internet, echter werkt de kabel nog steeds niet.
Ik heb de variant toegepast maar deze zorgde ook voor geen verschil, helaas :'(

Zijn er nog opties of moet ik het maar gewoon laten voor wat het is? Want dit had ik eerder al eens een keer geprobeerd en toen had hij ineens wel internettoegang. Echter denk ik wel dat het nog steeds met de gateway of met de DNS te maken heeft, maar wat ik hieraan zou kunnen doen weet ik niet :S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan