windows VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

killgore

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2013
Berichten
29
Hallo,
ik probeer via mijn oude HP Compaq een VPN server op te zetten, zodat ik op vakantie ook gewoon nederlandse tv kan kijken. Windows heeft standaard de functie voor het opzetten van een vpn server. Het probleem is denk ik, dat het ip adres dat statisch is gekopeld aan de netwerkadapter wordt gebruikt voor poort 3389(RDP). Dus hoe stel ik de boel juist in zodat ik buitenhuis op de vpn kan?

gr,
JB
 
Hallo,

Je zal in je router het netwerk binnen en buiten met elkaar moeten koppelen. Buitenshuis heb je een IP, maar nog beter is om je hostnaam te gebruiken. Binnen heeft je PC een IP, maak die statisch. Zet dan in je router dat binnenkomend verkeer op poort X door gestuurd moet worden naar poort X op IP van PC.

Dus bijvoorbeeld: incoming tcp port 3389 naar 192.168.0.100 op poort 3389
Dan kun je van buitenaf verbinden op je hostnaam, bijvoorbeeld: klant1.provider.nl:3389

Tot slot ben ik benieuwd of het TV kijken buiten de deur naar tevredenheid lukt, ik vrees dat je geen soepel beeld zal krijgen en er niets aan hebt op deze manier.
 
hallo,
alle apparaten in mijn netwerk hebben het zelfde externe IP adres. het mac adres van de netwerkkaart van de server is gekoppeld aan een statisch ip adres, voor dat ip heb ik poort 1723 open gezet zodat ik van buiten af op mijn server kan.

als je via windows een vpn server aanmaakt. ziet windows het als een inkomende verbinding via opties kan/moet je ook hier een statisch ip voor instellen. alleen ik kan die niet de zelfde ip geven als die ik eerder heb gebruikt. en volgens mij heeft die inkomende verbinding ook geen mac adres, dus die kan ik ook niet koppelen in de ip-table. hoe los ik dit op?

gr,
JB
 
Je hebt idd niet zo'n beste verbinding daarvoor...
3593264244.png


Wat je ook zou kunnen proberen.... Teamviewer. Kun je nu al testen. Is gratis privé.
Voordeel: niks in te stellen qua firewall, regelt zich allemaal zelf.
Zet hem op de pc thuis en op die je meeneemt en testen maar....
Je hebt nu al niet zo een beste verbinding... dan heb je al een beetje een idee hoe het loopt....
Ander voordeel: je kunt de pc thuis op afstand bedienen en dus ook de foto's onderweg al backuppen met de file transfer optie in Teamviewer. Als de upload v/d wifi het daar toe laat...
 
Laatst bewerkt:
ik weet hoe teamviewer werkt, maar dat is niet wat ik bedoel, ik wil gewoon op mijn mobiel/laptop/tablet. naar telfort.itvonline.nl kunnen gaan, en dan door het thuis ip daar kunnen tv kijken, en als ik mij niet vergis geeft teamviewer geen geluid door...
 
Op die website staat:
Log in met uw abonnementsnummer van Interactieve TV om verder te gaan.
Mogelijk hoef je dus niets te regelen verder en kun je op een willekeurige plek met internet inloggen en kijken. Dit kun je testen door bijvoorbeeld bij een vriend/vriendin in te loggen op de website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan