Hoe pak ik dit aan, bootloader EFI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik heb AUR support aangezet, daar heb ik octopi uitgehaald. Ik zag daar inderdaad nog meerdere resultaten staan. Heb zojuist de homerun kicker uit AUR geinstalleerd die vind ik wel wat mooier dan de standaard die erin staan.

Overigens lijkt dit wel wat op kaos wat ik gewend ben moet ik zeggen. Heb je nog wat tips aangezien ik deze voor het eerst gebruik?
 
Het is vrijwel hetzelfde. Op een paar slecifieke apps van kaos na mist u niets.
.

kaos was gebasseerd op arch. Ze hadden de desktoo environment kde.

Uw installatie van antergos IS arch met als desktop environment kde.

dus eigenlijk is het hetzelfde beestje!

Tips:
update regelmatig. :D
 
Ik ga deze binnenkort als ik vakantie heb eens proberen "AOMEI Backupper"
Bedankt voor de tips zover.

Kon je de gpt indeling backuppen met Aomei? Bij mij is dat niet gelukt. Ik gebruikte easeus. deze backupt wel, maar een gpt terug zetten vereiste weer de betaalversie.
ik denk het nu gevonden te hebben op een Hirens bootcd die ik nog liggen heb (versie van een paar jaar terug). Daar staat een seagate backup tool die gebaseerd is op de betaalsoftware Acronis. Die tool kan je in de versie van Hirens gebruiken als je een WD schijfje hebt of een Samsungschijfje.
Acronis kan met GPT overweg, alleen weet ik niet zeker of de versie op Hirens bootcd dat al ingebouwd heeft zitten??
 
In eerste instantie wilde ik een back up maken en dan proberen daarna kaos installeren, totdat ik via een tip bij antergos uitkwam die de efi bootloader ondersteunt. Ik heb dus zonder een backup te maken antergos erop gezet die nu nog steeds draait, overigens wil ik in de toekomst wel kaos erop zetten als die ook de efi bootloader ondersteunt.

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag verders.
 
je kan je eigen bootable kAos usb maken. simpel /efi/boot mapje aanmaken.

Probeer het eerst even met Rufus en selecteer GPT partitie indeling voor UEFI computers :)

*EFI is bij mij thuis stukken sneller dan BIOS
 
Ben ik wel benieuwd hoe je dat precies doet.
 
Bedankt voor het antwoord, eens goed besturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan