LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankLinssen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2014
Berichten
1
Ik heb alles geprobeerd, maar niets helpt.

Afgelopen Donderdag sloeg de aardlekschakelaar eruit. Daardoor sprong mijn vaste computer op zolder ook uit.

Stroom er weer op, maar opeens geen verbinding meer met het netwerk. Melding is: LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

Ik maak gebruik van een ASUS RT-N66U router i.c.m. een Ziggo modem en tot dan toe D-link DHP 302 homeplugs om het signaal via het electriciteitsnet naar zolder door te sturen. Daar zit het andere kastje die via een kabel op de vaste computer is aangesloten of op de laptop van het werk.

Beiden werkten niet meer via deze aansluiting. Draadloos wel met de laptop, maar dat gaat buiten deze homeplug om.

Omdat beide computers het niet meer deden dacht ik dat een van de 2 homeplugs kapot was. Dus een nieuwe set gekocht; Sitecom homeplug LN 555 (deze heeft tevens ook een Wifi extension mogelijkheid).
Aangesloten en verwacht dat alles weer werkt, maar nee hoor.
Ook met dit nieuwe kastje zelfde probleem.
Heb internet afgezocht op hetzelfde probleem en alles geprobeerd dat daar te vinden was.

O.a. het programma Mini Toolbox gedraaid. Output bijgevoegd.

In apparaatbeheer gekeken: geeft aan dat de LAN adapter goed werkt.

Router en modem opnieuw opgestart. Modem gereset, router niet.

Heb nog diverse screen prints toegevoegd vanuit de CMD prompt en van apparaatbeheer instellingen.

Wat ik ook vreemd vind is dat volgens de handleiding van de Sitecom Homeplugs op beide homeplugs drie lichtjes moeten branden. Echter op beide brandt het lichtje van "data" niet ???

Ik weet het niet meer? Wie wel?

Wordt hier moedeloos van.
 

Bijlagen

  • Result.txt
    21,9 KB · Weergaven: 60
  • ipconfig-all.docx
    87,5 KB · Weergaven: 40
  • printscreens LAN adapter deel 1.docx
    76,7 KB · Weergaven: 34
  • printscreens LAN adapter deel 3.docx
    45,8 KB · Weergaven: 27
  • printscreens LAN adapter deel 4.docx
    50,9 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Misschien zit de fout in de ASUS RT-N66U router.
Steek die homeplugs eens in een andere poort van de router.
Of direct op het ziggo modem (ik heb geen idee of dat werken kan)

Je kunt ook ergens even een router proberen te lenen en de ASUS RT-N66U router even er tussen uit te nemen.
succes er mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan