pc starten (WOL) zodra een andere pc in het netwerk opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
88
hallo,

is het mogelijk om een pc (met AD controller) op te starten zodra een pc in het netwerk opstart, eigenlijk een pc bij opstart een magic WOL packet laten verzenden voordat die inlogt?
Als het mogelijk is zou iemand mij kunnen vertellen hoe, of door te sturen naar een plek waar het staat.

ook zit ik met een probleem dat ik graag het domain controller of op windows 8.1 wil laten draaien of op de achtergrond van windows 8.1 laten draaien of een andere optie.
ik weet dat dit bijna onmogelijk zal zijn maar als het zou kunnen lijkt het me leuk om te weten.

het gaat voor mij er gewoon om dat het een leuke experiment is voor thuis en om wat meer te weten te komen van hoe alles werkt.

alvast bedankt!

(als het niet goed staat excuses ervoor)
 
Dat zou moeten kunnen met een Geplande Taak op die opstartende computer, waarbij je aangeeft dat het uitgevoerd moet worden zodra Windows wordt opgestart.
Je zou daarvoor mc-wol.exe kunnen downloaden en die aanroepen in de geplande taak, met het MAC adres van de pc die moet worden opgestart als parameter in het format XX:XX:XX:XX:XX:XX

Tijs.
 
Dat zou moeten kunnen met een Geplande Taak op die opstartende computer, waarbij je aangeeft dat het uitgevoerd moet worden zodra Windows wordt opgestart.
Je zou daarvoor mc-wol.exe kunnen downloaden en die aanroepen in de geplande taak, met het MAC adres van de pc die moet worden opgestart als parameter in het format XX:XX:XX:XX:XX:XX

Tijs.

bedankt!
grootste deel van mijn vraag is al opgelost :D
 
Ik kon het inderdaad niet simpeler voor je maken. :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan