websites blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
222
Goedendag,

een vriend van mij heeft een gokprobleem, en nu wil ik bepaalde goksites blokkeren bij hem thuis.
Ik heb dit al geprobeerd via zijn browser, maar hij was er al snel achter hoe dit te omzeilen (terwijl hij 0 verstand van computers heeft).

Nu heb ik het via zijn router geprobeerd, maar dit is zo'n ding van Telford, die onmogelijk in te stellen is, het hele internet deed het niet meer.

Nu is mijn vraag, is er een bepaald programma, waarmee je op zo'n manier websites kan blokkeren, zodat het bijna onmogelijk is om dit ongedaan te maken, of te omzeilen?

Alvast bedankt.

Mvg. Ruud
 
Laatst bewerkt:
Heeft hij geen verstand van PC's ?? maar ONline gokken wel :shocked: ? een beetje vreemde combinatie is dat :D
maar oke het gaat me niets aan toch, hoezo dan ( omdat hij 0% verstand van computers heeft zoals jij denkt ) jij zelf dan bij hem in hosts die gok-sites niet inbrengt en dan hij kan niet achter-komen hoe deblokkeren dit moet ..
 
Laatst bewerkt:
Blokkeren is altijd te omzeilen dus dat gaat toch niet werken. Daarnaast, lukt het wel dan wil je een echte verslaafde ook niet meemaken dus langs die route ook misschien niet al te handig dit te proberen. Je kunt je tijd beter investeren in andere activiteiten met die vriend of het zoeken naar professionele hulp (als dat nog niet geregeld is).
 
Als jij hem dacht te kunnen helpen door websites te blokkeren is een nobel plan, maar zinloos. Zeker als ik lees, dat nadat je al zaken had geblockt je vriend toch vrolijk verder ging.

Wat al is gezegd; er moet serieuze professionele hulp gaan komen. Echter zolang je vriend iedere keer weer terugvalt, gaat professionele hulp ook niet werken en het is zonde van onze maandelijkse zorgaanslag. Je vriend zal toch echt zelf het licht moeten zien.
 
Ja hij heeft al hulp gezocht, maar hij staat op een wachtlijst, en dat duurt nog wel even...

Hij heeft me zelf gevraagd dit te blokkeren, om hem tegen zichzelf te beschermen, omdat het zo makkelijk is om de pc aan te zetten en even te gaan gokken (met als gevolg dat hij in een uurtje z'n hele maandloon erdoorheen jaagt...).

Als hij niet thuis kan gokken, kan hij natuurlijk naar de kroeg, maar dat is toch anders, omdat hij dan telkens naar de pin automaat moet, en meer beseft hoeveel hij eraan op maakt.

Maar dit is dus maar een tijdelijke oplossing (hopelijk).

Ik heb denk ik al iets gevonden, dat ga ik eens proberen.

Bedankt voor jullie reacties.
 
De stroomdraad van de PC wegnemen kan tijdelijk helpen.

Vroeger was dat een strafmaatregel thuis toen ik aan de MSX verslaaft meende te zijn. Het werkte dus niet, omdat ik het draad van mijn radio ging gebruiken, en toen mijn ouders dit ook weer wegnamen ging ik over op zelf inelkaar geflanste draden. Dat is best een lange tijd goed gegaan. Helaas werd ik ergens midden in de nacht alsnog betrapt, waardoor ik pas jaren later mijn MSXje weer terug zag. Ik heb het apparaat nog steeds.

Lang verhaal kort: Het blijft een vrijwel onmogelijke taak om iemand compleet van zaken/verslaving af te houden. Alleen een botte bijlmethode werkt, maar dat gaat je waarschijnlijk je vriendschap kosten. Of je dat op het spel moet zetten, moet je zelf bepalen lijkt me.

Beter lijkt me het om afstand te nemen, en vanuit afstand iemand alsnog de goede richting op te laten bewandelen.

Verslaafden zijn net vampiers op gevoelsvlak. Pas erg op dat je zelf niet tenonder gaat.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt in ieder geval het beste met je vriend voor, en dat is ook al veel waard.

De beste mogelijkheid is misschien nog wel de eerder genoeme parental control software. Die is goed verborgen op een systeem en lastig te omzeilen. Te nemen stappen:

-BIOS instellen zodat alleen gestart kan worden van harde schijf
-Wachtwoord op BIOS
-De huidige gebruiker wijzigen naar een gewone gebruiker zonder admin rechten
-Parental Control installeren
-Alle andere admins een moeilijk wachtwoord geven
-Fysiek slot op de pc (tegen het fysiek openen).
 
zoek etc/hosts
plaats websites naar localhost
plaats een xampp en laat deze een http404 afleveren met de melding dat de site hellaas heeft moeten ophouden te bestaan

log acties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan