Windows Movie maker hangt vast door DEP "preventie van gegevensuitvoering"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debbie86

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
19
Goedeavond ,

Ik heb vorig weekend een nieuwe handycam gekocht, namelijk de Sony CX320. De gemaakte filmpjes wil ik nu graag achter elkaar plakken. Met bestanden van mijn oude camera (mini dv) was dit nooit een probleem. Echter krijg ik steeds als ik een filmpje wil uploaden naar windows Movie maker een fout die te maken heeft met de DEP preventie van gegevensuitvoering. Omdat dit een programma van windows is, lukt het mij ook niet om dit te omzeilen en hier toestemming voor te geven zodat het programma wel werkt.

Helaas heb ik windows vista, waardoor ik geen movie maker 2.6 kan downloaden. (geloof dat dit de nieuwste is)

Als ik filmpjes van mijn fototoestel upload naar windows movie maker, heb ik wel geluid, maar zwart beeld. ( ook in movie maker beeldschermpje geen beeld).

Als ik foto`s toevoeg aan movie maker accepteert hij deze wel.

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor weet, zodat ik snel weer films kan bewerken en kan genieten van mijn nieuwe camera (nu heb ik er namelijk niks aan omdat ik er geen volledige film van kan maken)

Alvast bedankt

Groetjes Debbie
 
Hoi,
ga via configscherm naar Windows Firewall, klik in het linker deelvenster op "Een programma of onderdeel toegang geven via Windows Firewall"
Als je niet genoeg rechten hebt dan inloggen als administrator.
 
Goedemiddag,

Ik heb precies gedaan wat Mik Zjegger zei. Dit heeft helaas niet geholpen. Krijg nog precies dezelfde melding binnen. "Dat het programma niet werkt, wordt afgesloten en er momenteel geen oplossing beschikbaar is. In het ander venster van windows zelf krijg ik de DEP melding. Zet deze even tussen haakjes erbij.

Ook heb ik nog de DEP willen uitschakelen zoals Windows dat zegt, maar dan krijg ik de foutmelding " Dit programma moet worden uitgevoerd met Preventie van gegevensuitvoerig(DEP) ingeschakeld. u kunt DEP niet uitschakelen voor dit programma"

"Wat is Preventie van gegevensuitvoering (DEP)?
Preventie van gegevensuitvoering (DEP) is een beveiligingsonderdeel dat computerschade als gevolg van virussen en andere aanvallen kan helpen voorkomen. Windows kan worden aangevallen door schadelijke programma's die proberen programmacode uit te voeren vanaf systeemgeheugenlocaties die voor Windows en andere toegestane programma's zijn gereserveerd. Deze typen aanvallen kunnen uw programma's en bestanden beschadigen.
Met DEP kunt u uw computer beter beveiligen door te controleren of uw programma's op veilige wijze gebruik maken van het systeemgeheugen. Als wordt geconstateerd dat een programma op uw computer het geheugen op incorrecte wijze gebruikt, wordt dit programma gesloten en wordt u op de hoogte gebracht.
"
 
Laatst bewerkt:
Dan hoop ik dat je nog andere tips krijgt, jammer dat het niet gelukt is.
Zelf heb ik het programma ConvertXtoDVD van VSO software, wat wel een betaald programma is maar zeer gebruiksvriendelijk en geen problemen met DEP.
 
Ik heb net nog eens gekeken naar movie maker. Fotos accepteert hij gewoon en kan ik op de tijdlijn plaatsen e.d. Maar zodra ik een filmpje toevoeg dan hangt hij vast. Heb inmiddels wel ook alle nieuwe updates toegevoegd.

fillmpjes gemaakt met een oud fototoestel doen het wel bij movie maker.

Kan het zijn dat de filmpjes met nieuwe camera te modern zijn voor windows vista home premium ofzo? Het zijn MTS bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan