Video DVD RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
De laatste tijd krijg steeds hetzelfde probleem.

Ik download video's en brand die op een DVD RW (nieuwe of na wissen een reeds gebruikte) met bvb Freemake video converter en kies hier voor branden op DVD.

Over het algemeen gaf dit nu en dan wel een probleem bij het afspelen op mijn DVD recorder, maar meestal was het OK.

Nu lijkt dat niet meer te lukken. Ik kan wel de video branden op de DVD RW, maar in de DVD speler krijg ik of wel dat de DVD wordt geweigerd of dat de DVD tijdens het afspelen "stopt".

Als ik een bvb gewiste dvd in de dvd recorder plaats om deze op dit apparaat te formateren wordt mij gemeld dat dit niet kan...

Gebruik ik een nieuwe DVD RW om in de recorder te formateren gebeurt dit automatisch en kan deze na het branden op mijn pc de video wel afspelen.

Kan een DVD RW wel meerdere overschreven worden met bvb "tekst of dergelijke" maar niet gebruikt worden in de DVD recorder om na het branden van een nieuwe video of doe ik ineens iets verkeerd ?
 
Ik herken het probleem. Het is mij bij 3 computers gebeurd en alle betroffen machines met branders die al wat 'uurtjes' hadden gemaakt.
Bij het kopen van een nieuwe machine (met uiteraard daarin een nieuwe brander) deed het euvel zich niet (meer) voor.
Is er iemand in jouw buurt die een redelijk nieuwe machine / brander heeft? Je zou dit dan eens kunnen testen.

Wat de vragen in de laatste alinea van je bericht betreft : ik denk dus niet dat je iets verkeerds doet en nee, het de ene keer een RW voor data gebruiken en daarna weer voor beeldmateriaal, is niet van invloed op de werking van een RW.
 
Laatst bewerkt:
Het branden op de pc zelf geeft geen enkel probleem, ik dat schijf wel afspelen op de computer.

Waarom kan ik bij het gebruiken van een "ongebruikte" nieuwe DVD RW schijf wel de video op de dvd recorder afspelen, is dat normaal ?
 
Mogelijk een oplossing die het bij mij schijnt ...
te doen...
Met een nieuwe onbeschreven DVD RW: eerst in de DVD recorder plaatsen en de recorder in DVD mode plaatsen.
Nu krijg ik eerst "laden" en onmiddellijk hierna "de disc wordt geformateerd"
Nu "lade openen" drukken en komt het volgende bericht: "de informatie wordt op de disc weggeschreven"

Als ik de DVD RW in de computer gebruik om een video ('s) te branden wordt wel opnieuw door de software gevraagd of de disc mag worden gewist.

Beschreven DVD RW: eerst de dvd "wissen" en daarna zelfde uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan