watervaste printjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
ik weet niet waar het op het forum thuis hoort, dus hier maar eens proberen.....

Ik heb een zelfgemaakt handboek, voor gebruik bij digitale (landmeet)apparatuur. Omdat dit handboek tijdens gebruik wordt blootgesteld aan weersomstandigheden (vocht) en modder, en het niet de bedoeling is elke week een nieuw boekje te printen, wil ik liever geen papieren exemplaar. Oplossing is wellicht om de bladen te lamineren, maar of dat nou ideaal is…
Ik zag bij zoeken op internet wel wat watervaste stickers, maar dat is niet de bedoeling. Weet iemand of het mogelijk is om (zelf, met een kantoor-laserprinter) watervast te printen op vellen nylon of polyester? Heeft iemand daar ervaring mee? Welk merk? En waar koop ik dat?
 
Bij het gebruik van inkjetprinters was er wel watervast papier te verkrijgen, of hetzelfde papier (180 grams) ook geschikt is voor laser weet ik niet ..
Je zou es kunnen informeren bij een drukkerij naar de mogelijkheden (al was het alleen maar om jou het geschikte materiaal te leveren)

Ik denk dat lamineren het goedkoopst is ..

EDIT: er schijnt dus een 'NeverTear' papier te zijn, net als 'waterproof' ..
mijn google zoekwoorden : laser printer waterproof paper
 
Laatst bewerkt:
Een van de redenen waarom ik nooit aan een inkjet begonnen ben is dat niet watervaste.
Met een laser heb je DIE problemen niet.

Geen idee hoe groot je boekje is en hoevaak je het moet hebben, maar "print" hem met bv cuteprinter dan heb je hem in pdf formaat.
Stuur of breng dat bedstand naar iemand met een laserprinter en laat het geheel printen.

Lijkt mij de handigste manier om het watervast te krijgen.
 
Je kunt met een laserprinter kun je op transparante voor een overheadprojetor prima doen.
We deden vroeger niet anders...
Watervast; steviger dan papier.
https://www.google.nl/webhp?sourcei...=2&ie=UTF-8#q=Overheadprojector Transparanten
Je hebt ze met en zonder (dun) schutblad).
Let op dat ze wel geschikt zijn voor de laser printer... want ze worden aardig warm.... !

Laser printen op papier is al een paar keer genoemd..
 
Laatst bewerkt:
Ja Andre@home, watervaster gaat niet.:thumb:
Je moet dan wel een -watervast- niet doorzichtig blad mee nemen anders wordt het lezen lastig.

We deden vroeger niet anders...

Hoe doe je het nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan