Wi-Fi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Mijn modem/router staat in de meterkast beneden.
Nu heb ik in mijn tuin geen ontvangst op mijn iPad.
Nu lees ik dat je dat met een Wi-Fi repeater op kan lossen.
Hoe gaat dat?
Moet ik dan deze repeater in het stopcontact in mijn keuken doen en heb ik dan in de tuin ontvangst?
Gaat dat zonder kabels?
Ik hoor graag.
Groet,
Martin
 
Martin goedemorgen deze morgen. Heb je ietsje meer info...

Welke reapeater is het, merk, type, enz enz

Er zijn er heel veel in omloop.

Wellicht kan iemand dan een workarround geven hoe dat in zijn werk gaat. ;)
 
:( Voor een klein beetje meer €uries heb je ook betere( denk namelijk zo! heb eigenschappen niet nagekeken ), en deze jouwe ken ik ook niet :eek:

Is het deze niet beter misschien ?? -->> http://wifiversterkers.com/ <-- Bijna nieuwste op markt ! :D
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Ik gebruik zelf zo´n repeater. Heb ik voor twee tientjes kunnen halen bij Kruitvat. Maar je moet hem ffe instellen. Op een plek waar je nog net internet kunt onvangen vanaf daar versterkt hij het signaal

Succes!

PS: Ik weet niet of ze nog te koop zijn bij Kruitvat ik raad ENVIVO Repeaters niet aan!!
 
Bedankt voor jullie adviezen, maar hoe sluit je deze aan?
Gewoon de repeater in een stop contact en dan zonder kabels heb ik een verlengd contact met de router?
 
Hallo,

Je kan zo'n repeater op 2 manieren instellen. Door middel van WPS ( deze knop zit op de repeater en je modem / router, zie gebruiksaanwijzing van het apparaat hoe je hiermee de repeater kan instellen voor jouw signaal ). Of handmatig, door middel van in te loggen op de repeater, kun je zo alles instellen, meestal gebeurt dit door middel van een wizard, die je stap voor stap door het proces laat gaan, ook dit staat uitgebreid in de gebruiksaanwijzing van de repeater.

Zo'n repeater stop je inderdaad in het stopcontact ( zolang deze nog in het bereik zit van het draadloze signaal van je huidige router / modem, zit je goed, zodat je dit kan instellen zoals hier boven is beschreven ) zonder enige extra bedrading. Deze " versterkt " het signaal zodat je in de tuin rustig op je i-pad kan werken.
 
Laatst bewerkt:
Martin Wellicht hier wat je zoekt. Klikje

Volgens mij is deze het ook die je wilt bestellen. Je moet wel wat handelingen verrichten en niet zomaar het stek(k)ertje erin doen. :D

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Welke is beter?
Die van Royonix of die van Groupon?
 
Beste getest ja dat is ook wat. Ik zou dan gaan voor beste getest, maar dat is geheel aan jou natuurlijk. Succes. En ja 2 jaar garantie. Wel snel actie geldt voor vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem besteld.
Nu werken mijn beide PC's, welke op zolder staan, met een bedraad internet.
Hoe moet ik dan verder?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen adviseren.
Groet,
Martin
 
Bedraad op zolder dat zou ik zo laten dan.

Bedraad is vele malen sneller. Met een repeater verlies je ongeveer de helft aan snelheid.

En hoe meer apparaten hoe trager dan.
 
Laat mij even mijn situatie uitleggen:
Beneden in de meterkast staat mijn modem/router(KPN)
Ik heb dan een verbindding met een kabel naar mijn 2 PC's op zolder (2e verdieping)
In de woonkamer beneden heb ik mijn iPad en een goede verbinding, maar als ik naar mijn tuin ga, dan heb ik geen verbinding meer.
Nu staat er in de handleiding van de wi-fi repeater het volgende:
Klik rechts onderin uw Windows taakbalk op het netwerk icoon ( of ) om de lijst met beschikbare draadloze netwerken te zien.

Hoe kan ik dat dan doen als mijn bedrade PC's boven op zolder staan?
En waar moet ik de wi-fi repeater in het stopcontact te doen om in de tuin een goede ontvangst met mijn iPat te hebben of boven op zolder, waar ik met mijn iPad ook geen ontvangst heb?
Ik hoop dat jullie me van goed (en een beetje makkelijk) advies kunnen dienen.
Groet,
Martin
 
Jij zei dat je iPAD hebt toch ?? en ook dus voor alleen maar iPad gebruik je WiFi aan bedraade PC's je hoef helemaat niets te doen die zijn sowieso met internet verbonden en je mee interneten kan ..
Alleen maar voor Ipad is WiFi-Repeater ( of zgnm. versterker ! ) nodig vergeet maar bedraade PC's ..

Met betreffende repeater vergroot je dus voor jouw IPAD WiFi bereik en niet met bedrade PC's.
ALS jij zoals jij dat zelf zei hebt die KPN Modem-router daar is ( neem ik aan net zoals bij mij ook :D ) nu alles kant-en-klaar en WiFi is geïntegreerd jij weet wel jouw beveiliging's wachtwoord om WiFi te starten en dat is dat, die gebruik je nu bij apparaten welke je naar afstand mee neemt, naar jouw achtertuin ofzo enz..
Via IPAD instellingen moet je nu verbinding met WiFi maken, als je ook via IPAD op Internet wil ..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitleg,
maar waar moet ik dan de repeater insteken en wat moet ik dan in mijn PC doen, zoals de handleiding zegt?
Sorry voor de misschien domme vragen.
Groet,
Martin
 
ALS jij in je modem geïntegreerde kant-en klaar WiFi hebt, verder absoluut helemaal niets met PC's moet je doen ( moet je afblijven van je bedrade PC's ! ), op dit moment je hebt per direct verbinding met jouw WiFi zodra je via IPAD verbinding ook maakt ..

En Repeater is alleen maar om WiFi bereikbaarheid te vergroten als je verder van modem bent, probeer maar nu jouw IPAD en zal je zien je kan gewoon Interneten zodra je verbinding ( via IPAD dus ! ) met WiFi maakt . en loop maar naar achtertuin als je op bepaalden afstand verbinding kwijt zal, dat is dus draadlos WiFi afstand dat je kan gebruiken, wil je verder nog gaan en Internet wel gebruiken dan moet je Repeater gebruiken ( die versterker ! ) en hoe je repeater aansluiten moet dat staat zeer duidelijk in daar handleiding, ( ik weet niet welke je hebt :( ?? ) maar gewoon moet je insteken in een ergens stroom stekker in je keuken ( ook afhankelijk welke je versterker hebt ! ) bijv. en klaar is kees ..
 
Laatst bewerkt:
Martin we proberen je te helpen he. :)

Schakel eens even je bedrade verbinding helemaal helemaal uit. (verbreken). Als je er niet meer terug in kunt en je krijgt geen verbinding dan computer opnieuw opstarten.

Na het verbreken ga je werken met die handleiding.

Steek die repeater eerst vlak bij je computer in. Eenmaal geinstalleerd steek je hem later in een stopcontact het dichtste bij je tuin.

Heb je toevallig een buiten stekker in je tuintje niet te ver van je wifi signaal.

Klikje voor handleiding
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Allereerst bedankt voor jullie hulp, maar ik kom niet verder.
Ik heb de procedure gevolgd met de installatie via mijn iPad.
Dat ging goed, maar bij het afsluiten kreeg ik de medling:
Geen serververbinding mogelijk.
Wat blijkt bij
Netword Nae (SSID) heb ik niet mijn netwerk aangevinkt en nu wordt mijn repeater niet meer gezien.
Ik heb al ge-reset, maar ik krijg mijn repeater niet te zien.
Gaarne jullie verder hulp.
Groet,
Martin
Het type repeater is: Gembird WIFI repeater WNP-RP-002-W

Ik heb nu alles goed ingevuld.
Het wachtwoord van de router is dat de code die je moet gebuiken als iemand wifi bij jou thuis wilt gebruiken?
Maar...hij geeft nog steeds de medling dat Safari de site niet kan vinden, omdat er geen serververbinding mogelijk is!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Martin. Vervelend dat je problemen ondervind.

Je kunt ook proberen dat ding eerst eens te resetten, daar zit meestal een knopje op om dat te doen en staat ook in je handleiding.

We gaan gewoon verder en ja ik vond hem die jij hebt. Nu moet het een fluitje van een cent zijn.

Hier moet het zeker bij lukken. Klik

Schrijf op wat je doet met betrekking tot wachtwoorden en zo. Vaak wordt dit vergeten en dan weet men het niet meer is de algemene ervaring.
 
Hallo,
Dank voor je hulp.
Ik heb hem al een paar keer gereset en dan vind ik hem weer.
Maar als ik alles verder doe, inclusief wachtwoord, dan krijg ik toch die melding dat de server geen verbinding kan krijgen.
Volgens mij zijn alle instellingen goed.
Via mijn computers die bedraad boven staan, kamikazes volgens mij niets doen, want ik heb boven geen draadloos.
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan