Videobestanden op DVD5 passen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Heb een aantal mpeg2 omgezet naar .avi, maar helaas passen ze nog steeds niet met z'n allen (16) op 1 DVD met een menu.
Wat kan ik doen om dit tóch voor elkaar te krijgen? DVD Shrink is dus geen optie op een of andere manier?
 
Lol, waarom avi? die bestnden die ernu van worden gemaakt zijn mpeg2 bestanden en denk dat dvdshrink de enige is die dat kan oplossen of zelf eerst de mpegs verkleinen maar dat gaat altijd met kwaliteitsverlies.
Of een dual-layer dvd, dvd9 gebruiken als de speler die aankan.
 
Je zult ze toch eerst met z'n allen naar een DVD layout moeten converteren, anders heb je alleen maar een DVD schijfje zonder een echte DVD layout met een menu die je dan als Video DVD kunt branden zodat deze op alle stand-alone DVD speler is af te spelen.

Ik gebruik daar DVD Styler voor:
http://www.dvdstyler.org/en/
 
Laatst bewerkt:
mpeg2 naar .avi heeft al compressie tot gevolg, maar blijkbaar nog niet genoeg.
DVDShrink: dit is juist mijn vraag.
Vroeger alleen gebruikt voor ori DVDbestanden.
DVD9 is niet direct wenselijk want niet iedereen kan dit afspelen.
 
Zal dit eens bekijken. Begrijp van je dat na toepassing van deze tool ik vervolgens mogelijk aan de slag kan met DVDshrink?
 
Dat ging dus tegelijk ;)
En als antwoord op je vraag: Ja, inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik vergeet steeds de naam van dat programma, maar hier heb ik het menu ook mee gemaakt namelijk.
En dus lukt het helaas niet op deze manier. Ik krijg de melding 'verlaag de videokwaliteit of verwijder enkele titels'.

Het eerste heb ik geprobeerd (naar .avi) en de tweede optie is niet de bedoeling.

Wat kan ik nu doen?
 
Heb je er wel voor gekozen een DVD9 aan te maken in DVD Styler?
 
Dat zou kunnen, maar is niet wenselijk omdat het niet door iedereen afgespeeld kan worden.

Oh wacht, eerst DVD9 en dan met DVDShrink bedoel je natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
M'n bedoeling is om te kijken of het dan wel past. Als dat goed gaat kun je het uiteindelijke resultaat door DVD Shrink halen om hem om te zetten naar een DVD5.
 
Ok begrijp ik. Heb voor optie 'isobestand' gekozen, omdat op deze pc ik geen DL's kan branden.
Moet maar even op de laptop gebeuren dan. DVD9 is geen probleem.

Ik begrijp het proces i.i.g., dank!
 
Als je niet voor ISO kiest voor voor uitvoer naar een map maakt hij een map aan met daarin de DVD Layout die je daarna direct in DVD Shrink kunt gebruiken.
 
Oh ok! ga ik dat nog een keer uitvoeren - zag net de optie 'genereren'.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meer mogelijkheden. Wellicht goed om te weten. Als je al een ISO hebt kun je die met bijvoorbeeld WinRAR weer uitpakken en heb je ook een VIDEO_TS map. Ook kun je de ISO mounten en heb je een Virtuele DVD speler waaar DVD Shrink ook mee overweg kan. In Windows 8 hoef je alleen maar op de ISO te dubbelklikken om dat te doen.
 
Handig! Weer dank voor je input!

Ben nu aan het genereren; 8 Gb (maar dit was met .avi, nu nog met .mpeg2 bestanden)
 
Laatst bewerkt:
Past mooi op een Dual Layer ;) Maar die kun je dan inderdaad met DVD Shrink verkleinen naar een DVD5.
 
En? Gelukt?
 
Heb nog veel aanpassingen gemaakt, vnl. v.w.b. navigatie. Nu dus ook omzetten via Shrink van MPEGbestanden in het menu. Zal dus een stuk groter worden.
Vanmorgen wel een testDVD met avi bestanden zonder nav. gemaakt en dat was op zich al prima. Wel enkele teksten iets kleiner moeten maken.
Standaard instelling is echt de optimale voor een gewone LCD tv? (PAL 720x576/4:3/AC348kHz)
 
Pal is prima, maar of je 4:3 of 16:9 moet gebruiken is uiteraard afhankelihjk van de bron die je gebruikt in DVD Styler.
 
Bronbestandeigenschappen: 16:9 (zie ik net in een ander prog.)

Het leek nl. net of er iets 'afgesnoept' was.

Heb dit nu aangepast en ook bij 1e afspeelopdracht: jump vmgm menu 1; (zie onder/punt 1.)


Hmmm.. net bekeken.

1. ik krijg het menu nu niet te zien
2. het lijkt wel alsof het beeld beter was met de .avibestanden.

Wat zijn eigenlijk springlokaties?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan