Bewerkte foto's corrupt na draaien van de foto's in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

dmfjansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2014
Berichten
4
Hoi,

Wij zijn net terug van vakantie en wilden de foto's gaan bekijken op de tv. Zoals ook afgelopen jaar heb ik de foto's gedraaid in verkenner op de laptop zodat ze op tv allemaal goed zichtbaar zijn. Tot mijn grote schrik zijn een aantal foto's waarbij ik dit gedaan heb niet meer zichtbaar op de sd kaart en ook op de pc. De melding is dat het bestand mogelijk beschadigd is. Bij sommige foto's is het wel gelukt. We hebben een aantal programma's gedownload om de beschadigde foto's te herstellen, helaas zonder resultaat. Ik kan alleen op internet informatie vinden over als de foto's verwijderd zijn van de sd kaart. We hebben ze allemaal nog en de bestandsgrootte is ook nog hetzelfde, het lijkt wel of ze op een of andere manier corrupt geraakt zijn.

We zijn redelijk te einde raad omdat het om zeker 150 foto's gaat. Hopelijk kunnen jullie mij helpen of in de juiste richting sturen.

Alvast bedankt.

Gr.
Daniel
 
Kan je de foto"s wel openen met bijvoorbeeld Paint of een bewerkpogramma als GIMP? Helpt het om de foto's naar een andere locatie te kopiëren? Kan je ze op je camera nog wel weergeven?
 
Helaas ik kan de foto's nergens meer in openen. Gimp heb ik niet maar in alle andere programma's krijg ik dezelfde foutmelding. Op de camera doen ze het ook niet meer.
 
Heb je nog een backup gemaakt voor dat je ze ging bewerken?
Kun je ze nog een keer downloaden vd camera en dan? (of bedoelde je dat met e laatste opmerking).
 
Ik heb helaas geen backup gemaakt, heel stom natuurlijk :( Ik wilde alleen eventjes een aantal foto's rechtzetten zodat het makkelijker kijken was en heb dit vaker gedaan zonder problemen. Bij een aantal foto's is het wel gelukt, maar bij het grootste gedeelte niet. Ik zal nooit meer vergeten te back-uppen, maar helaas zit ik nu wel met een probleem want ik kan ze ook niet meer downloaden van de camera. Op de camera zijn de bestanden ook niet meer zichtbaar. Waarschijnlijk ligt het aan het sd kaartje?
 
Idd... dat vergeet je nooit meer (backuppen voor..... bewerken..), maar daar heb je nu niks aan.
Recovery programmas te kust en te keur, honderden maal langs geweest op het forum (zoek en je leest voorlopig nog even...)
Oa Recuva, Tesdisk en dan nog de niet gratis programmas als GetDataback.
Maar lees eerst de ervaringen van anderen door op het forum en test het programma eerst met een ander kaartje zodat je snapt waar je mee bezig bent...
 
Ik heb wel Recuva gedraait voor de corrupte foto's op de laptop maar niet voor de SD kaart. Ik ben erg bang dat als we een recovery programma los laten op de SD kaart we de SD kaart nog erger beschadigen dat het misschien helemaal niet meer te herstellen is. Of kan er dan weinig mis gaan? Ik had net een bedrijf aan de telefoon en die wil het voor 75 euro proberen, maar misschien doet dit bedrijf hetzelfde?
 
Dat bedrijf doet wrs hetzelfde... zeker voor zo'n prijs.. en dan ook nog "proberen..."
Wat je kunt proberen, maak met een image programma een image van die kaart... (als dat lukt, sommige programmas kunnen niet met corrupte kaarten overweg). Die image bewaar je dan op een andere schijf.
Als je een andere vergelijkbare SD kaart hebt mss met diskcopy ? Zoek op of dat wel kan/veilig is.
Effe op het forum zoeken naar zulke programmas, heel vaak langs geweest oa Ghost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan