Buffalo NAS achter Experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
We hebben een KPN-glasvezelaansluiting (Experiabox v8). Op die Experiabox hebben we een Buffalo NAS (LS-WXL16B) en twee computers wired aangesloten.
Wellicht doen we iets fout, want de verbinding met de NAS wordt steeds verbroken.
Windows Verkenner herkent eerst wel de NAS (staat onder Netwerk), we hebben mappen een driveletter gegeven op de twee computers, maar even later is de verbinding weer weg: hij staat niet onder Netwerk en de driveletters hebben een rood kruis.
Wie kan ons helpen aan een goede handleiding hoe we een en ander goed instellen?
 
Heeft die Buffalo wel een vast ip-adres? En (zo ja) is dat een ip-adres dat niet tussendoor door een apparaat ingepikt kan worden die wél dynamisch een ip-adres krijgt toegewezen door de Experiabox?

Eerst stap die ik zou zetten is die Buffalo een vast ip-adres geven die in de ip-reeks van de Experiabox (192.168.2.x ?) maar die NIET het ip-adres van de Experiabox zelf is (192.168.2.254 ?) en ook niet in de reeks ligt die door de Experiabox als DHCP server uitgeeft. Een kandidaat zou dus 192.168.2.253 kunnen zijn voor de Buffalo (ik ga ervan uit dat de ip-adressen niet zo 'hard' gaan dat ip-adres 192.168.2.253 ook wordt uitgegeven).

Tijs.
 
Heeft die Buffalo wel een vast ip-adres? En (zo ja) is dat een ip-adres dat niet tussendoor door een apparaat ingepikt kan worden die wél dynamisch een ip-adres krijgt toegewezen door de Experiabox?

Iedere keer dat ik inlog in de Experiabox zie ik hetzelfde IP-adres bij de Buffalo staan, inderdaad in de reeks 192.168.2.x. De x komt niet hoger dan 7 bij ons...

Eerst stap die ik zou zetten is die Buffalo een vast ip-adres geven die in de ip-reeks van de Experiabox (192.168.2.x ?) maar die NIET het ip-adres van de Experiabox zelf is (192.168.2.254 ?) en ook niet in de reeks ligt die door de Experiabox als DHCP server uitgeeft. Een kandidaat zou dus 192.168.2.253 kunnen zijn voor de Buffalo (ik ga ervan uit dat de ip-adressen niet zo 'hard' gaan dat ip-adres 192.168.2.253 ook wordt uitgegeven).

Hoe zie ik dat het een VAST IP-adres is? En hoe voorkom ik dat het een IP-adres is dat als DHCP-server wordt uitgegeven?
 
In de Experiabox kan je je apparatuur een vast IP adres geven.
Dat heb ik zel foko gedaan met mijn NAS en wifi printer.

Dat doe je door naar Thuisnetwerk te gaan, dan klikken op apparaten, dan kies je de NAS uit het rijtje, daarna klik je op Configureren (dat staat dan rechts boven het apparaat) en in dat venster kan je de NAS een vast IP adres geven. De Experiabox heeft je NAS al een ip adres gegeven, die kan je vast zetten.

Let wel, mocht je bladwijzers hebben aangemaakt van de mappen van de NAS, dan kan het zijn dat je na herstart van de pc deze weer moet aanmaken. Want dan "mounten" ze niet bij opstarten van de pc.
Dat kan gebeuren als je je NAS niet aan hebt staan bij opstarten van de pc, zodat de bladwijzers niet gevonden worden.
Een NAS staat normaal gesproken dag in en dag uit aan, dus zet je deze uit en je herstart je pc, zal hij de NAS (of de bladwijzers of de mappen) niet in het netwerk vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan