Hulp gevraagd bij foto bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kelly13121992

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2014
Berichten
7
Ik heb eindelijk een foto met mijn groot idool kunnen bemachtigen maar achteraf bleek hij wazig. Is er iemand die toch nog iets mooi kan maken van foto's die niet erg duidelijk zijn? Iemand heeft voor me het miniatuur van de foto wel kunnen verscherpen. Kan er iemand een verscherpt miniatuur vergroten waarbij de kwaliteit goed blijft? Ik ben echt ten einde raad, hopelijk kan iemand me helpen bij de fotobewerking want zelf kan ik hier niet veel van, ben bereid een kleine vergoeding te betalen als de bewerking goed luktkoen buyse 13.jpg20140809_223836.jpgkoen buyse 13.jpg20140809_223836.jpg.
Alvast bedankt!
 
:( Kelly Kelly :(

Waar heb je die foto vandaan/ gekregen dan ? ( zeker van Face-Book toch ? )?? zeer zwaar beschadigd is en bovendien je hebt zelf ben zeker van een zeer klein fotootje ,een zeer grote foto gemaakt en op die manier foto heb je helaas nog meer beschadigd enz..
Heb je echt helemaal geen andere betere ? als ze krassen zijn maak niet uit, die zijn makkelijker weg te krijgen dan wazigheid van een op die manier vergrotere miniatuur :(
Hier heb ik poging gedaan en veel beter en scherper met minder wazigheid is onmogelijk ( bij deze foto ! ) te krijgen, ik wil ten alle tijden gratis prutsen met je foto ( en vele mensen hier ben zeker, dat ze helpen willen ook ! :D ) maar dan liever een recente en grotere als je die aankomen kan ?

166ydye.jpg
OF ? ->
15dw2g5.jpg
OF ->
acv0cp.jpg


P.S. Hoezo doe je dat op die manier deze foto hier plaatsen ?? :( is het niet beter als ingepakte bestand/-bijlage plaatsen ? ( wat ik mee bedoel snap je toch ?? ) ..
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het Helpmij.nl forum.
Vergroten zonder kwaliteitsverlies heet "interpolatie." Er is maar één bekend gratis programma wat dit doet en dat is IrfanView. Het staat standaard ingeschakeld wanneer je de afbeelding vergroot. Bij interpolatie worden tussenliggende beeldpunten op intelligente manier bepaald. PhotoZoom is een duur programma, speciaal hiervoor, met verschillende algoritmes om uit te kiezen maar geeft geen zichtbaar beter resultaat. Het kan een foto niet verbeteren want die blijft het zelfde. Het voorkomt wel dat lijnen er brokkelig uit gaan zien en dat er vreemde vlekken verschijnen. Alles wat in de kleine foto te zien is staat ook precies zo op de grote. Je kan een afbeelding makkelijk 2 maal zo groot maken in lengte en breedte, misschien nog iets meer, zonder dat het opvalt dat je weinig detail ziet.

Wat ik wel eens gedaan heb is een artistiek effect toepassen op een mislukte foto. Je krijgt dan een houtskool tekening of iets wat op een schilderij lijkt. Waarschijnlijk heb je uiteindelijk toch een wat klein fotootje van jou met je idool. Je kunt deze in een grotere plakken. Misschien in een fotolijstje wat je vasthoudt of als bevestigd op een foto van waar het geweest is.
 
:d GoedeMorgen Alfred 2

Zie ik mooie tip van je en verhaaltje over interpolatie via Irfan, maar dit is niet helemaal zo en via Irfan je ook helemaal geen gewenste resultaat kan krijgen, omdat die foto is al te veel vergroot en gelijk ook zo beschadigd
je kan nu met pixels niet meer sjoemelen en ze veranderen zodat je heldere duidelijke scherpe en mooie foto kan krijgen, enz.. ben zeer bang dat die ook nu niet meer in die toestand ook met Photo-Zoom meer lukken kan
wie weet ( vraag ik me echt af :( ) of zal nog met 123di of met 123di 62 kunnen lukken.
Maar dat doet er nu niet toe, jij zelf ietsjes ook kan niet helpen ? en beetje ook foto verbeteren proberen ? zie ik namelijk dat je foto-bewerking's kennis wel hebt ..:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Bedankt voor de snelle reacties :)
De foto die ik nu in de bijlage heb geplaatst (de eerste foto bij mijn vraag) is de foto die origineel met mijn gsm genomen werd. Deze foto is dus niet vergroot, verkleint of bewerkt. Gewoon jammer genoeg kei slechte kwaliteit ;(
Ik denk dat ie zo slecht is omdat ze juist opt laatste moment mn gsm nog bewogen hebben toen de foto gemaakt werd :(
Omdat ik de vraag via mijn gsm stelde, kon ik de bijlage niet apart zetten denk ik?
Zelf vond ik ook al een programma 'deblur my image' waarmee je de beweging en de wazigheid uit je foto kan halen maar ik kan zelf niet veel van fotobewerking.
Dus Infran is volgens jou ook geen optie Royonix?

Groetjes
 

Bijlagen

  • 20140809_223836.jpg
    20140809_223836.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 70
Nee hoor, het programma het werk laten doen. IrfanView heeft dit niet als optie maar doet interpolatie automatisch bij groter maken van de foto, je ziet de gebruikte algoritme dan staan. Ik ga ervan uit dat je van deze optie gebruik maakt en niet eerst de foto op een willekeurige manier gaat vergroten door bijvoorbeeld het toevoegen van lijnen met de zelfde pixels.

Gratis en in één handeling dus beter als met IrfanView zal het niet gaan en de topic starter kan het zelf doen.

Verscherpen lukt het best met een programma waar je daar een schuifbalk voor hebt zodat je niet te ver hoeft te gaan en het resultaat overdreven wordt. Met Picassa lukt dat denk ik en in Picassa kan je ook de kleur, helderheid en contrast automatisch laten goed zetten. Als dat goed in orde is dan wordt het er ook al beter van. Succes. Nu snel nog wat blauwe bessen plukken. Alfred
 
:( Nee Kelly helaas via Irfan lukt dat mijzelf helemaal niet ( misschien iemand anders ? :( ) nu ben ietsjes via BenVista PhotoZoom prutsen maar lukt niet echt, inderdaad is plaatje te-veel beschadigd en zeer slechte kwaliteit :(

Je zei Deblur My Image ?? ( heb nog nooit gebruikt maar wel mooie verhaaltjes over gehort ! ) en weet niet of die foto bewerking's software is of alleen maar plug-in voor PhotoShop is, en of die zonder PhotoShop kan draaien ?

KIJK -->> ScreenShot006.jpg

Jawel Alfred kan ook automatisch, maar is niet voldoende bij deze foto helaas :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb IrfanView gedownload maar daar kan ik niet zo goed mee werken precies of ik zie helaas nauwelijks verschil.
Wat ik me afvroeg: de miniaturen van de (bewerkte) foto zijn vaak wel duidelijker. Is het niet mogelijk om die netjes uit te vergroten?
 
:confused: Nee Kelly dat kan niet dan foto nog erger word' helaas, beste manier is die grote wazige ( bluur dus ! ) foto verbeteren zo best als je kan en pas dan verkleinen op gewenste formaat, zoals je ziet zeeer klein beetje beter is maar helemaal niet voldoende is :(
 
Laatst bewerkt:
:) Je zal vel neem ik aan h'm nog tegen-komen, en betere foto maken toch ? :d;):thumb:
 
:eek: Maar hoop blijft :D en liefde zal wel overwinnen ;):thumb:
( Robert ten Brink over inlichten ? :D )

P.S. Ik maak natuurlijk beetje grap ( sorry ? ) ....
 
Laatst bewerkt:
:D Die link en programmaatje werkt via JAVA en gratis inderdaad is, ( moet je JAVA dus in PC hebben ! ) zie ik pas nu ook dat zoiets super-perfect en speciaal voor bluur/ wazige fotos is, en zeer veel kan je mee, ken ik zelf nog helemaal niet en ben nu bezig mee oefenen ook ..
 
Laatst bewerkt:
Kelly sorry maar deze foto ik kan niet meer beter krijgen dan dit -->>
javupu.jpg
 
Laatst bewerkt:
De foto ziet er toch al beter uit! Veel duidelijker! Echt heel erg bedankt voor alle moeite!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan