RAW-formaat converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Berichten
158
Ik heb per ongeluk mijn camerainstelling gewijzigd, waardoor een aantal foto's in RAW is opgeslagen. Ik heb een Olympus-camera, en dan heet dat formaat ORF. Omdat ik mijn pc-besturingsssyteem heb geupgraded (In een winkel), is de software van Olympus verwijderd, en het lukt mij niet om mijn dvd met software van Olympus te gebruiken (ondanks dat ik het juiste serienummer heb).
Ik heb al uren besteed aan het vinden van een converteerprogramma, maar of ik krijg veel virussen mee (de afgelopen 2,5 uur werd de pc daarom weer gescand) , of er staat een stempel door de foto heen, of hij werkt niet omdat een dll-bestand ontbreekt. Ik heb GIMP geïnstalleerd en allerlei programma's geprobeerd.
Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
 
Dat had ik wel van de Japanse site, maar die deed het toen niet. Deze werkt wel, maar er wordt geen exporteerfunctie actief en daardoor kan ik helaas ook niet converteren naar een ander formaat. Importeren doet hij wel, maar dat helpt mij niet met dit probleem.
 
De exporteerveld is nu toch actief geworden, ik probeer de batch-opdracht nu te laten uitvoeren en zoek naar hoe dat moet, ik probeer nog even verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan