RES Workspace Manager Shell met Windows Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyvdlingen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
22
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal clients draaien op Windows Server 2003. Deze clients worden beheerd via GPO en RES Workspace Manager. Nu gebruik ik de RES Shell als standaard shell, waardoor ik het aangepaste start menu een taakbalk krijg.

Echter, kan ik Windows Explorer niet meer gebruiken. Geen toegang meer tot computer, (netwerk) harde schijven en persoonlijke mappen. Ik kan ze bijvoorbeeld wel benaderen via een 'Opslaan als' venster in Word.

Ik zoek al een paar dagen het internet af naar een oplossing om gewoon de RES shell te kunnen gebruiken, maar nog wel de Windows Explorer kan benaderen. Heeft niemand een oplossing?
 
Explorer aanbieden als aparte snelkoppeling op je bureaublad?
 
Dat heb ik gedaan. Ik biedt een snelkoppeling aan in het start menu en op het bureaublad. Het enige dat gebeurd is dat het kleine venstertje links boven in het scherm op gang komt, om instellingen te laden die de Windows Explorer normaal gesproken laadt in plaats van RES. En dat m'n taakbalk even flikkert naar de Windows Shell taakbalk. Verder gebeurd er niets. Er opent geen venster, lijkt alsof het ergens door tegengehouden wordt.

Zoals ik zei opent er wel een venster als ik een bestand wil opslaan in bijvoorbeeld Word, en dan kan ik navigeren naar netwerkschijven en persoonlijke mappen.

Edit: de koppeling die ik aanbied vanuit RES verwijst naar 'C:\WINDOWS\explorer.exe'. Wellicht verwijst ie naar een verkeerd explorer bestand?
 
Laatst bewerkt:
Is het goede bestand. Echter is wel iets bijzonders mee aan de hand. Het eerste explorer.exe proces dat wordt gestart zorgt voor de taakbalk e.d. . Elk volgende explorer.exe proces zorgt voor een verkenner scherm. En vanwege het eerste effect zou het wel eens kunnen zijn dat RES dit proces afvangt of aangepast heeft teneinde de RES omgeving te kunnen laden tijdens opstarten.

Even gezocht op internet. Explorer proces lijkt inderdaad niet te worden gestart. Kijk eens onder de lockdown. Daar zou ergens een optie moeten zitten voor de verkenner
 
Ik heb het explorer bestand dat wordt aangeboden op het bureaublad nu laten verwijzen naar een ander explorer bestand (C:\Windows\pexplorer.exe). Nu kan ik de verkenner wel openen, de computer en netwerk hardeschijven benaderen. Maar alsnog worden er ook windows applicaties tegengehouden zoals rekenmachine en RDP. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

Ik kan geen optie vinden onder lockdown die het mogelijk zou oplossen.
 
calculator en RDP hebben niks van doen met het explorer proces en zijn losstaande applicaties. Calculator is een standaard Windows element en in die hoek zou je eens kunnen zoeken of het wordt tegengehouden. RDP (mstsc.exe) kan om zeer veel redenen geblokkeerd worden. Is wat dat betreft gelukkig al heel lang geleden dat ik nog met RES heb moeten werken.
 
Opzich werkt het best prima, als het uiteindelijk werkt. Vond het een leuke uitdaging. De rekenmachine (en paint) heb ik inmiddels werkende, waarschijnlijk iets in de snelkoppeling die vanuit RES kwam. Zal ook zo zijn met RDP waarschijnlijk.

Ik kijk nog even verder, ben in ieder geval weer goed geholpen. Bedankt daarvoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan