Krijg geen juist ip-adres meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2005
Berichten
1.950
Hallo,

Tot vandaag werkte mijn volgende configuratie perfect.
1 vaste pc met XP met WiFi met gedeeld internet en onboard netwerkkaart
1 vaste pc met XP met alleen een onboard netwerkkaart, verbonden met de eerste
IP onboard pc 1 staat door XP, doordat ik de WiFi gedeeld heb, automatisch vast op 192.168.0.1
Tot deze avond kreeg ik op pc 2 altijd een werkende IP, zijnde 192.168.0.x
Op pc 1 is ook een externe harde schijf aangesloten die ook gedeeld staat en die op beide pc's ingesteld staat als mijn documenten
Alles werkte perfect tot ik pc 2 weer opstartte en geen werkende IP meer kreeg, maar 169.254.207.169
Een klein uur ervoor ondervond ik een probleem op pc 2 bij het uploaden naar facebook van een foto die op mijn externe harde schijf stond, maar het venstertje dat openspringt om een foto te kiezen de foto's in de map niet kon weergeven.
Ik heb alle instellingen op beide pc's gecontroleerd, de netwerkkaarten uitgeschakeld en weer ingeschakeld, pc 2 een vast IP 192.168.0.2 gegeven, niets dat het oplost.
Wat is hier mis gelopen en hoe kan ik het oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Zet op pc2 eens een systeemherstelpunt terug.
 
En herstart ook de (wifi) router waar je normaal gesproken mee verbindt. Je krijgt nu blijkbaar geen ip-adres van de router, en dat ligt vaker aan de router waar je mee verbindt dan aan de pc/laptop (in mijn ervaring).

Tijs.
 
Probleem opgelost
Beide antwoorden konden juist zijn, maar zoals beschreven, was er nooit een probleem met de WiFi
Eerst youtube downloader van pc 2 buiten gegooid
Daarna systeemherstek gedaan (was daar net ermee begonnen toen ik het hier ook las), beide pc's volledig uitgeschakeld, electriciteit eraf, alles weer ingeschakeld en na nog even omzeiling doen, werkte alles weer.
Dank je wel zoefff en dnties voor het meedenken en naar voor komen met mogelijke oplossingen

Jeroen
 
Had je de router ook herstart/tijdelijk van stroom afgehaald?

Tijs.
 
Neen, die heb ik niet herstart omdat ik daar niet aan kan.:eek:
 
:) ok, dan bedankt voor de terugmeldingen (en complimenten).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan