Vraag geef gebruikersnaam en wachtwoord op XP naar Windows 7 om DVD en map te delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
73
Heb een Windows 7 systeem met een DVD speler en een XP noteboek ( zonder DVD ) aan een router welke beide internet gebruiken. Nu wil ik graag de DVD speler van het windwos 7 systeem gebruiken om nieuwe software op de noteboek te zetten ( een nieuw windows 7 systeem ter vervanging van XP ) Heb de DVD als gedeeld aangeklikt - kan vanuit het Windows 7 ook de Noteboek en zijn gedeelde mappen zien maar als ik op het XP systeem iets wil doen krijg ik telkens de boodschap : geef gebruikersnaam en wachtwoord op ! Hoe of waar kan ik die gebruikersnaam en wachtwoord zien of krijgen zodat ik de DVD en mappen kan delen of gebruiken ?
 
Windows XP aan Windows7 - DVD delen

Het is gelukt dankzij de tweede link - Weet niet precies wat het nu werkende maakte omdat UAC al uitgeschakeld was. Heb een nieuw account gemaakt met naam en wachtwoord en deze spullen laten delen. Toen op de XP machine dezelfde WORKGROEP aangemaakt en opnieuw gestart. Het WS-& systeem was toen zichtbaar als naam - geprobeerd erop te klikken : toen kreeg ik die vervelende boodschap Naam en Wachtwoord. Nieuwe naam en ww gebruikte en kon de disk gebruiken ( nadat ik er een disk in had gestopt ) eerst een fout boodschap dat ik geen permissie had. Maar met een disk erin werkte het. Bedankt ben opgelucht dat het nu werkt.. gracias !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan