Windows movie maker kan bestand niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Vandaag gebruikte ik voor het eerst mijn actiecamera tijdens een tocht in het bos. Ik liet hem continu opstaan. Er werden 3 MOV bestanden gemaakt. De twee eerste kan ik zonder probleem openen met Windows Movie Maker, maar bij het derde (kleinste qua schijfruimte) kreeg ik volgende foutmelding:
"Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren"
Wat is hier aan de hand en kan ik het probleem verhelpen?
 
Hallo Renee. Probeer je alle drie de MOV bestanden in een Movie maker de proppen dan is wellicht het bestand te groot.

Maar er is meer:

Er is volgens mij ook verschil tussen Windows Movie Maker en Windows Live Movie Maker.

Windows Movie Maker is volgens mij bij Vista geleverd en Windows Live Movie Maker bij windows 7.

Maak eerst een eventuele backup van je filmpjes.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om Windows Life Moviemaker onder Windows 7.
Ik probeer geen 3 MOV bestanden in een project te stoppen, gewoon dubbel-klikken op het derde MOV bestand in de Verkenner geeft al de bovenvermelde foutmelding.
 
Dit brengt me helaas niet verder.
MOV bestanden worden ondersteund. Waarom kan ik dan de eerste twee openen en het derde (dat kleiner is) niet?
En ik heb geen flauw benul van welke codec eventueel ontbreekt.
 
Wat andre zei is ook zo. Kennelijk omdat de eerste twee wel lukt en als je dan de derde wilt doen hij op tilt slaat dus het kan niet op die manier.

Wat andre@home zei is een mogelijkheid natuurlijk.

Maar ja dan zit je weer met software die je misschien niet wilt hebben.

Je hebt ook kunnen lezen welke bestanden wel en niet kunnen.
 
Het is echt geen kwestie van "het derde dat er teveel aan is". Het gaat hem gewoon om openen via de Verkenner, niet over integreren in een project van Windows Life Movie Maker. Vandaag heb ik een 20-tal nieuwe MOV bestandjes en bij slechts één stelt zich hetzelfde probleem.
 
Als het die ene is, dan is het voor mij een raadsel. Hoe het kan opnames met hezelfde toestel neem ik aan. En dan een van de drie niet goed.
 
Waarom dat ene bestandje een foutmelding geeft zal wel een raadsel blijven

Maar nu begrijp ik de opmerking van "op tilt slaan". Blijkbaar kan je best in WLMM één MOV bestand tegelijk integreren en trimmen, en dan ineens opslaan. Duurt zo lang dat je ondertussen een klus kan gaan uitvoeren, want hele PC wordt traag. Als ik er 3 integreer en dan opsla loopt het mis. Ook gezien dat eens je hebt afgesloten en dan opnieuw opent, je niet meer kunt zien welke de oorspronkelijke MOVs zijn die erin zitten (lastig als je er eentje vergeten bent)
Nu heb ik ineens meerdere vragen:
1. Bestaan er programma's die wat sneller werken?
2. Mag je al de wmv bestanden die WLMM ongevraagd heeft bewaard verwijderen?
3. Mag je in zo een filmpje dat je op een persoonlijk FB pagina zet muziek van een CD zetten of riskeer je daar schending van de auteursechten mee?
4. Wat is eigenlijk het verschil tussen Save Movie en Save Project?
 
Oke nog even helpen. Volgende keer een nieuwe vraag stellen. Oke. :d

1. Weet niet of het sneller werkt. Ken dit programma niet. En er zal best wel een hele hoop andere antwoorden mogelijk zijn.

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/videobewerking

2. Je kunt verwijderen met het risico dat je alles kwijt ben.

Maak eerst een backup voordat je dat doet.

3. Vaak is muziek auteurs rechtelijk beschermd.

Tenzij je het zelf hebt gemaakt of er voor betaald en lees ook de algemene voorwaarden van die website(s)

Er zijn ook websites die gratis muziek aanbieden. (vaak Prul eigen ervaring, veel zoeken voor lekkere muziek)

4. Verschil. Save movie ( = film) en save project. Klikje
 
Laatst bewerkt:
Oh oke graag gedaan en jij ook bedankt.

Vind je de vraag opgelost dan kun je dat aangeven als opgelost. Dit kun je doen in je eerste bericht bovenaan ergens. "Opgelost" ;)
 
Ga nog even wachten. Misschien zijn er nog suggesties voor alternatieven voor WLMM :)
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga het topic sluiten.
Wou VirtualDub proberen. Een aantal plugins gedownloaded (misschien niet de juiste?), kon nog altijd geen MOV openen. Dan Pazera converter van MOV naar AVI geprobeerd. Minstens een uur om één bestandje te converteren, met als resultaat dat het nog altijd niet kan geopend worden (er zijn blijkbaar AVI's en AVI's :( ). En op de video was geluid opgenomen, na de conversie werd dit niet op het goede moment afgespeeld.
Dus ga het maar verder doen met WLMM.
 
Ja vaak is het allemaal maar rommel van derden. Ik begin er niet eens meer aan. Je download voor je het weet zoveel, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :cool:

En graag gedaan he. Wellicht tot ziens op dit forum. Groeten manamana. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan