internet probleem klapt er steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0211

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
87
hoi ik heb een probleem waar ik niet uit kom ik zal eerst wat gegevens vermelden

router sitecom 300N gigabit
windows 7
provider ziggo

ik zit met de computer en laptop via de router op internet en om de haverklap vliegt hij eruit en het valt me op dat het vaak gebeurt als we bijv willekeurige bestanden verzenden via skype
ook het opslaan vanaf internet is niet altijd een succes zoals afbeeldingen

de router reset zichzelf dan en 30 sec later heb ik weer internet

waar kan dit aan liggen?
 
het maakt niet uit of het bedraad of wifi is gebeurt gewoon als we deze handelingen uitvoeren zoal beschreven
 
Dat is vreemd inderdaad. ls dat stappenplan niet werkt. Dan zou ik je willen adviseren om Ziggo te bellen.

Ze kunnen zo met je meekijken als je daarvoor toestemming geeft.

Ik denk dat dit het snelste werkt, anders blijf je sukkelen. Wellicht is dat ding naar de knoppen.

reset helpt ook al niet. ?

Sluit eens af. Haal even alle stekkertjes, gedurende een paar minuten eruit. Start hem eens opnieuw op. Maar dat heb je al gedaan zeker. ?
 
a. Ziggo gaat je niet (kunnen) helpen: Is een zelf-aangeschaft apparaat.
b. Dergelijk gedrag verwacht ik vooral als de router (over-)belast is. Vooral downloads (en daarvan weer vooral Torrents) kunnen een router over zijn grens duwen.
c. Zijn er geen firmware updates voor die Sitecom beschikbaar die dit probleem verhelpen? Heb je dat al gecheckt?
Overigens zijn er meerdere Sitecom 300N routers, zoals de wl-309, wl-340 en wl-341.

Tijs.
 
Bedankt voor jullie reacties het gaat om de Sitecom 300N X4 WLR-4000 Wireless router

het is een gigabit router die zou dit makkelijk kunnen trekken zou je denken (180mb internet)
als dit gebeurt staan er geen torrent clients aan het gebeurt ook als ik niet aan het downloaden ben dat is het gekke ervan dan zou ik nog kunnen geloven dat hij het niet aankan

ik zal alles eens resetten en kabels nogmaals eruit halen

een update is er niet van de firmware ik heb de laatste versie die er is
 
heb je een andere router liggen die je evt er tussen kan duwen en kan kijken of het wel de router is (alles lijkt er wel op) just to be sure?
 
ik heb geen andere router helaas een harde reset leek te werken maar nu heb ik heel af en toe nog steeds dat de router gereset word
ben zo benieuwd wat het kan zijn

het vreemde is dat als ik newsleecher open en weer afsluit reset hij ook mijn router er staan geen downloads in newsleecher
ik ga nog wat meer tests doen vind dit wel heel raar
 
Laatst bewerkt:
ok een andere newsleecher erop gezet en tijdens het starten gooit hij nu ook de router offline
 
merkwaardig verhaal ja.

heb zelf wel eens dat mijn router idd reset als hij op zijn gat gaat vanwege de downloads of het netwerkverkeer.
en heeeeel soms als ik een hele tijd niet heb geïnternet en als ik dan ineens wel zwaar ga internetten, beetje luiheidachtige verschijnselen
 
Is er soms iets met een IP dynamisch o.i.d. en/of een firewall die vreemd doet. Is dit een spoortje.?
 
ik heb de router er nu tussenuit gehaald om te kijken hoe het nu gaat als het dan niet gebeurt moet het wel iets met de sitecom router te maken hebben

heb diverse test gedaan wat elke router makkelijk aan zou moeten kunnen

10 tabs open bij beide systemen in goochle chrome zodra ik een bestand verstuur met skype klapt ie er regelmatig uit
het opstarten van newsleecher hetzelfde effect draadloos lijkt iets beter te werken maar doet het soms ook nog

mijn systemen krijgen automatisch ip toegewezen en dhcp staat aan in de router
firewall uitgezet bij de router en systemen
thuisgroep verwijderd dit werkte maar heel even
alle instellingen nagelopen in de router kon niks vinden na een harde reset wat echt aangepast moest worden
kanaal 1 gezet voor draadloos

verder staat upnp aan

gek genoeg na heel veel tests kon ik via de router nog maar downloaden met 30mb ipv 180mb terwijl newsleecher gewoon met 160mb download als ik hem aanzet alle speedtests geven een snelheid van 30 mb weer downloaden met internet explorer gaat ook traag
als ik de hoofdkabel direct in de pc stopt heb ik dat niet en zijn de test ook goed

Ik heb nooit iets hoeven te wijzigen met 1 systeem aan heb ik bijna geen problemen maar gaat wel eens een keer resetten

bij de komst van de nieuwe router van ziggo (hiervoor ubee zonder router) heb ik alles aangesloten en werkte direct had gewoon internet zonder iets te wijzigen in de router van ziggo ik ging er van uit dat dit wel moet met 2 routers ertussen.....

ik ben benieuwd of het nu wel werkt alleen is dit niet mijn wens omdat het bereik van draadloos ziggo heel slecht is de sitecom heeft een veel grotere bereik draadloos gaan werken is niet mijn voorkeur voor alle andere apparaten

het lijkt erop dat de sitecom deze data verkeer niet aankan of in conflict raak met iets anders
gigabit router zou dit makkelijk moeten trekken is mijn mening zeker een aantal tabbladen openen op 2 systemen newsleecher en jbin staat dan ook nog is uit het gebeurt ook alleen als we dingen opslaan vanaf internet zoals een afbeelding of andere download dus vrij klein

ps ik heb de nieuwste firmware dit controleer sitecom automatisch
 
ik vraag nu het onmogelijke aan data verkeer tussen 2 systemen en nog geen 1x problemen gehad
lijkt mij dus een probleem van sitecom conflict? standaard instellingen voldoen niet? geen idee
 
dat heeft me mattie ook die heeft al 2 x monteur gehad maar die kan dan niks vinden en die nieuwe router die hij heeft gekregen is ook gewoon een uitstellertje ik zit zelf bij telfort net 2 weeken geleden 2de storing gehad in 4jr ff 3 uurtjes geen inet ik wil niet zeggen dat telfort de beste is maar hoor vaak klachten met betrekking tot ziggo ......en verder ga ik je niet op ideen brengen.. :p
 
zoals eerder in deze thread al eens genoemd is, weet je zeker dat je geen ip adres conflict hebt.
leeg anders je router dhcp uitdeellijst eens. begin eens vers met je dhcp server.

ik weet niet precies hoe het moet op een sitecom router maar het kan nooit al te lastig zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan