Hoe goede recording maken met webcam ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
1.089
Ik wil graag een goede film opname maken via mijn webcam (bij gebrek aan betere camera op dit moment).
Wil dus gewoon mijzelf filmen met webcam.

Ik heb gegoogeld maar kwam enkel uit bij een hoop gratis video bewerkings programma's die me niet veel
vertelden over kwaliteit ed. En Movie maker van windows zelf.
Heb deze laatste geprobeert en ookal is de kwaliteit van het beeld goed, de fps zijn waardeloos.
Doe ik mijn mond open en dicht dan zie je dit soms helemaal niet, lijkt wel alsof er maar 1 beeld per
5 sec ofzo gemaakt wordt zeg maar.

Heb gekeken hoe ik dit kan veranderen maar ik vond hier geen info over, lijkt wel alsof dit niet kan.

Dus mijn vraag is, kan ik dit veranderen, of weet iemand een goed gratis ander simpel te bedienen programma
waar mee ik met mijn webcam opnames (video+geluid) kan maken, die van goede kwaliteit zijn, (dus ook een
normal fps hebben, van 19 of 24 stuks per sec ofzo).

Hoor het graag want zie door de berg van info op google het spreekwoordelijke bos niet meer,

Leon
 
Aan je systeem te zien heb je een hele goede pc. Movie Maker zou het gewoon moeten doen. Kun je misschien proberen iets op te nemen, op te slaan en dan via YouTube hiernaartoe uploaden?
 
Ik heb even een test video gemaakt, ik film mijn hand en wanneer ik deze stil houd dan
kun je zien dat het beeld scherp is. Zodra ik hem beweeg zie je hoe laag de fps zijn en
hoe onscherp. Misschien ligt het helemaal niet aan movie maker maar aan settings van
mijn webcam. heb een Logitech cam en probeer de cd te vinden die ik er bij kreeg maar
kan die niet zo snel meer vinden.

hier testvideo;
https://www.youtube.com/watch?v=z81rhrrw1Pk&list=UUn5oN2o_5GLUyrTTStRVuDA

bedankt voor je reactie alvast,
Leon
 
Login vereist voor deze video... is blijkbaar niet openbaar gedeeld...
 
Ik kan het filmpje niet zien, maar ik weet misschien wat er aan de hand is. Als ik op mijn mobiel de Camera open en binnen film, dan is het heel slecht... Film ik daarentegen buiten, dan doet ie het wel goed. Probeer dus eens wat licht toe te voegen.
 
Altijd is het zo dat je met meer licht betere beelden krijgt.
Vraag is echter wat de mogelijkheden van je camera zijn. Niet altijd zul je dat met je software op kunnen lossen.
Wat zeggen de specs. van je webcam?

Mijn webcam (Logitech Pro 9000) kan dit:
Frame Rate (max) 30 fps @ 800x600, 15 fps @ HD 960x720 (Hardware Limit)
Die frame rate van jouw bepaalt wat je mogelijkheden zijn.
 
wat stom zeg, dat gebeurt me anders nooit, dat een youtube filmpje niet gelijk zichtbaar is
voor anderen. Maar dat moet hij nu zijn.

Nee, het is geen licht probleem. Zoals je in t filmpje kunt zien is mijn hand goed zichtbaar
tot ik begin te zwaaien. Dan is hij enkel nog zichtbaar op beide uiteinden van het zwaaien
zeg maar, en daar tussen in is hij enkel als een wazige veeg zichtbaar.
Neem dus aan dat mijn webcam te weinig fps vast legt. Heb een Logitech webcam maar
kan niet terug vinden welk type het is. Heb op de Logitech site gekeken maar dan staan
vele fotootjes van webcams die allemaal een beetje op die van mij lijken.

Leon
 
Bedankt Veng, zag dat ik dus naar het labeltje aan de USB kabel moest kijken.
Blijkt dus dat ik de V-ubc40 webcam heb;
http://www.logitech.com/en-us/support/3780?crid=405&osid=14&bit=64
Heeft het zin om de Logitech driver te downloaden en installen? Zit daar een programmatje bij waarmee je settings kunt veranderen, dat je weet?
Want misschien kan ik dan de fps veranderen. De driver die ik er nu voor gebruik kwam gewoon van windows 7, want die instalde m automatisch toen ik m
begon te gebruiken.

Leon
 
Ik verwacht dat je zeker bepaalde instellingen kunt aanpassen. Bijna altijd zit er iets bij om in te stellen of je op kunstlicht zit of buitenlicht. Ook contrast en helderheid kun je vaak instellen. Ik zou het zeker proberen. Je kunt het er altijd weer afgooien. Of je ook fps in kunt stellen is een andere zaak. Dat zal ook een beetje van de prijs van je camera afhangen, verwacht ik.

LOGITECH QuickCam USB PC Webcam Web Cam Camera V UBC40

Specifications:
Quality CiF (352 x 288) CMOS webcam
Video capture: 640 x 480 pixels (SW enhanced)
Still image capture: 640 x 480 pixels (SW enhanced)
Frame rate: Up to 30 frames per second (with recommended system)
USB 2.0 certified
6-foot (approximate) USB cable
Manual focus

Er staat: Frame rate: up to, dus blijkbaar zijn er mogelijkheden tot instellen.
Het lijkt echter maar een eenvoudig camera'tje met een 352 x 288 sensor. Verwacht er dus niet te veel van.
Je kunt op je klompen aanvoelen dat die 30 fps alleen in de laagste resolutie kunnen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt,
30 fps, dat zou genoeg moeten zijn, lijkt wel alsof ik er nu 10 p s heb.
Zal die Logitech driver eens installen en zien of ik wat kan veranderen ermee qua fps.
bedankt,

Leon
 
Kijk ook even naar mijn laatste aanvullingen op de vorige post.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan