harde schijf op netwerk vanop afstand benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
ik heb een seagate 1tb externe harde schijf die ik aansluit via usb op men router belkin F5D8235

deze heb ik nu al op men pc aangesloten gekregen via netwerkverbinding maken , ip intikken zoeken en toevoegen , ... dit werkt allemaal perfect

nu had ik een totaal andere vraag , nu dat deze schijf aan men router hangt , is het mogelijk om deze op 1 of andere manier vanop een afstand te benaderen ?
zodat ik overal aan mijn gegevens kan zogezegd

dat ik dan bv niet thuis ben maar bij een kennis en dat ik dan iets intik of doe op zijn pc zodat ik dan van bij die kennis thuis uit aan mijn schijf kan om mijn bestanden te benaderen die dan bij mij thuis staat ...
is dit mogelijk ?
zoja hoe begin ik eraan en wat moet er precies allemaal gebeuren dan ?

dank u
 
Is het mogelijk? Ja. Is het veilig? Nee... Je zou een poort in je router open kunnen zetten, maar dan loop je het risico dat je binnen een paar uur al de eerste hackers op je netwerk hebt zitten omdat je een paar poorten zo open zet die eigenlijk nooit open mogen staan. Bovendien zullen veel ISP's die poorten filteren.

Als je het risico wilt nemen, zet de volgende poorten in je router open:
TCP & UDP poorten 135 t/m 139

Een andere optie is een VPN opzetten en die dan gebruiken om je bestanden te benaderen. Meer informatie over een VPN vind je hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan