Eigen computer server

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcoreiring

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
11
Hallo allemaal,

Ik zou graag een eigen server willen maken van mijn oude PC's, ik heb hierbij alles om het te laten draaien behalve het software en benodigde kennis...
Ik zou graag een spel op een "platform" of iets dergelijks willen laten draaien, waarvan ik op afstand kan inloggen vanaf een andere PC tablet en eventueel mobiel in de hoop dat mijn tablet alles beter weer geeft m.b.t tot het grafisch gedeelte.
Zou dit in de eerste plaats wel kunnen met een tablet of moet hij toch nog zelf een hoop grafische beelden maken?

Mvg Remco
 
Ik begrijp niet helemaal wat je nou precies bedoelt, wil je een gameserver van een spel zoals minecraft en dan beheren met je tablet?
 
Soort van, het gaat om het spel Stronghold Kingdoms een MMORTS (Massively multiplayer online real-time strategy game) waarbij mijn tablet (die op zogenaamde ARM. software werkt en dus niet te downloaden voor mijn Surface RT) het grafische gedeelte via Team Viewer niet helemaal kan weergeven (schokkerig beeld etc.).
 
Ik heb hem al aan de praat, alleen nog de benodigde software voor een soort WOL (Wake On Lan) en een server. (waar ik momenteel team viewer nog voor gebruik vervangen door iets anders als het kan)
Hij start automatisch team viewer en het spel op als ik hem aan zet, maar ik kan hem alleen met een knop aan zetten wat lastig is als je niet thuis bent.
Ik heb WOL geprobeerd maar ik heb hem niet bekabeld aan het modem hangen, maar draadloos, dus ik zou kunnen overwegen om een transistor parallel aan de start knop te zetten en deze van een afstand een puls te geven met mijn smartphone naar een oud mobieltje of smartphone...
Om het even ingewikkeld te maken :p
Ik zou wel bekabeld willen maar dit heb ik nog niet geprobeerd en heb dus geen garantie of WOL überhaupt wel kan, en daar naast is een gat in het plafon van de kamer boren en 9 meter door het knie schot leggen nou ook niet echt een super optie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan