Printen vanaf ander netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn ook routers met USB printer func, dus die kan je als extender van het guest netwerk gebruiken (of iets dergelijks) Je hebt dan een wifi usb printer zeg maar. Een en ander allemaal erg afhankelijk van je lokale situatie zoals je gemerkt hebt. ;)
 
Een andere suggestie zou zijn om IPP printing aan te zetten op de SBS server en dan poort 631 (en evt. ook poort 80) van de SBS server beperken.
Moet natuurlijk wel poort 80 TCP en poort 631 TCP geportforward zijn naar de SBS server.

Of evt. alleen poort 631 portforwarden en dan de printer toevoegen op de huurder-pc via http://Public_IP_Productienetwerk:631/LJ3015
als de printer LJ3015 heet.
Natuurlijk wel op het IIS server gedeelte (en/of in de Windows Firewall) poort 631 goed gaan 'beschermen'. ;)
Er staat wat over op deze link, vooral vanaf de posting van F. Oshizzle op Saturday, September 05, 2009 5:34 AM

Het is een hoop gedoe. Lijkt mij makkelijker als je de router vervangt door een 'slimmer' exemplaar waar firewall opties in zitten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is helaas ook niet mogelijk om een kabeltje te leggen van de laptop v/d huurder naar de printer.
We gaan op zoek naar een andere oplossing.
Bedankt allemaal.

Groeten Marcel
 
Als de huurder een reëel huurbedrag betaalt zou ik het dan zo doen dat je een draadloze printer koopt (evt. een all-in-one ding), die (mogelijk) meteen AirPrint etc. ondersteunt. Die zich laten aanmelden op het gast-netwerk en ook neerzetten (in de buurt van of in de ruimte van) de huurder.
Ik heb me er niet in verdiept, maar ik vermoed dat een leverancier in jouw buurt je wel kan adviseren.

Andere optie zou zijn om een (2de hands of niet) netwerk laserprinter te kopen. Mocht het (liever meteen) een all-in-one (zwart-wit) laser-apparaat moeten zijn: Op perifere locaties adviseerde onze verkoper (Kyocera dealer):
Kyocera FS-1035MFP
Brochure: http://www.marathonservice.com/App_Assets/PDFs/Kyocera_FS-1035MFP.pdf
Kost 550 euro excl. btw per stuk bij de dealer. Doet geen AirPrint (natuurlijk).

Zo houd je alles gescheiden.

Tijs.
 
Heb ik nu verkeerd gelezen (mogelijk)? Werkt een losse wifi router (als alleen access point ingezet) met USB-aansluiting rechtstreeks op de printer niet?
Je geeft hem zijn eigen ip nr, met een werkende wifi, helemaal los van het netwerk.
Moet dat access point wel de printer functies ondersteunen (mijn Kyocera FS-1010 werkt ook via een access point)

http://tweakers.net/pricewatch/6285...-4x-100mbps-1x-100mbps-1x-usb-11-1x-lpt).html

Het is een oud beessie uit 2007 maar doet het nog prima.
De Kyocera FS-1010N (met UTP) was zoveel duurder... dat dit een elegante oplossing was met meteen wifi in de buurt van de printer (beneden, toen de router nog boven stond..)

Er is toch wel iets te verzinnen voor dit probleem voordat het ingewikkeld en/of duur wordt?
 
Bedankt andre@home voor je toevoeging.
Dit zal ik moeten proberen.

Eigenlijk begrijp ik ook niet als ik met het wifi gastnetwerk verbonden ben hoe ik dan naar het wifi access point af kan drukken.
Gewoon het accesspoint in hetzelfde subnet laten werken als het gasten netwerk ?
Betekend dat dan niet dat iedereen die toegang heeft tot het accesspoint af kan drukken ?

Groeten Marcel
 
Neen, je maakt een 2e wifi als accesspoint los v/h gastennetwerk. Als die router/access point een usb voor de printer heeft.... dan kan het onafhankelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan